Vlk zavládol v Banskej Bystrici

Autogramiáda Ďura Červenáka

V podvečer 17. 3. 2010 bolo v predajni Brloh v banskobystrickej Európe neobyčajne husto. Mladí i starší, strapatí aj učesaní, v okuliaroch aj bez. Niektorí sa v nabitej malej miestnosti potili vo svetroch, iní v predzvesti jari vytiahli zo skrine tričká a podaktoré aj krátke sukne. Všetkých spájali dve veci: nedočkavosť a zvedavosť.

Bliknutím sedemnástej hodiny sa konečne objavil spisovateľ Juraj Červenák, ktorého kniha Vládca vlkov konečne vyšla aj v slovenskom vydaní vo vydavateľstve *Artis Omnis*. A to na veľkú radosť fanúšikov černokňažníka Rogana a vlka Goryvlada, ktorí sa takto môžu dostať aj k ich skorším dobrodružstvám, pretože v českom vydaní sú už vypredané.

Ako sa dalo očakávať, autogramiáda prebiehala podľa scenára tvorivého tímu v tomto zložení:

  • réžia: Ďuro Červenák
  • produkcia: Andrea Harmanová a vydavateľstvo Artis Omnis
  • scéna: Brloh, Európa, Banská Bystrica
  • kamera: Marbh

Hrajú: v hlavnej úlohe Ďuro Červenák, ďalší: Andrea Harmanová, zástupkyňa vydavateľstva Artis Omnis, fanúšikovia, návštevníci obchodu, členovia klubu KPVPVF (Klub priateľov vedy a niekoľkých ďalších vecí, asi piva, vína a fantastiky) v Banskej Bystrici, redakcia Fantázie OnLine a náhodní okoloidúci.

Z tejto udalosti vám prinášame krátku fotoreportáž.


Pracovníci Brlohu nainštalovali pre návštevníkov obchodu vkusný návod, ako v dave fanúšikov a zvedavcov rozpoznať vytúženého spisovateľa.

Návod

Režisér si pred začiatkom natáčania obzerá komparz.

Obzeranie komparzu

Produkčný tím víta a predstavuje režiséra a hlavného predstaviteľa v jednej osobe.

Intro

Ďuro Červenák v krátkosti predstavuje svoju novú knihu.

Predstavenie knihy

Ďuro Červenák ešte stále v krátkosti predstavuje svoju novú knihu.

Predstavenie knihy...

Zľava: členovia klubu KPVPVF, redakcia Fantázie OnLine, v pozadí davy fanúšikov.

KPV...

Ďuro Červenák ešte stále v stručnosti a krátkosti predstavuje svoju novú knihu.

Ešte stále predstavenie...

Ďuro Červenák odpovedá na zvedavé otázky fanúšikov.

Odpovede na otázky

Zástupca klubu KPVPVF využíva chvíľku, kým sa Ď. Č. nadýchne, aby redakcii Fantázie OnLine predložil návrh stratégie na jarné obdobie, konkrétne stretnutie fanúšikov fantastiky v Banskej Bystrici – Vartacon.

Kujú sa pikle

Ďuro Červenák skutočne vie písať. Dávame do pozornosti kopu iných autorových kníh, ktorú si na podpis so sebou doniesol nadšený spisovateľov fanúšik.

Podpisovanie kníh z ruksaka

Ďalšie knihy z ruksaku na podpis.

Ďalšie knihy z ruksaka

Krásny Vládca vlkov, s tvrdou väzbou a obálkou Michala Ivana. Podpisuje autor Ďuro Červenák.

Vládca vlkov

Po autogramiáde si spisovateľa na viac než dlhú chvíľu privlastnili zástupcovia médií, takže ostatní návštevníci sa pomaly začali rozchádzať. Niektorí priam utekali, aby sa čo najskôr mohli pustiť do čítania vytúženej a čerstvo podpísanej knihy.

Slávny autor

Ďalšie udalosti prebiehali ako obyčajne – po krátkom občerstvení sa spisovateľ ponáhľal na autobus, aby na svojom úspešnom podpisovom ťažení pokračoval do Bratislavy.

Zdieľať Fantázia na Facebooku


24. marca 2010
Alexandra Pavelková