Víťazi Poviedky Istroconu 2010

„Lepšie neskoro, ako nikdy,“ a „trpezlivosť ruže prináša,“ nie sú len frázy. Pravdivosť týchto výrokov si mnohí začínajúci autori už overili v praxi. V tomto duchu sa niesol aj ročník Poviedky Istroconu 2010. Najprv sme predlžovali uzávierku, lebo sa nám málilo vašich textov. V istroconovskú nedeľu sa kvôli programovým posunom oneskoril workshop (týmto ďakujeme Petre Neomillnerovej za poučný úvod, ktorý nám svojou prednáškou poskytla), aby sme ho navyše vďaka vašej hojnej účasti natiahli cez polovicu prednášky Miloša Ferka. A do tretice – až dva týždne po samotnom Istrocone prichádza na svetlo internetu hodnotenie poviedok so zoznamom autorov. Komu sa čakanie vyplatilo najviac?

Celkové poradie:

  1. Marián Kubiscko: Dcéra súdruha automechanika
  2. Diana Majerová: Perly z Huerfanu
  3. Natália Hladíková: Zatvor oči a uvidíš hviezdy

Poradie v kategóriách (v zátvorke za názvom poviedky uvádzame poradie v celkovom hodnotení):

  • sci-fi, téma Voda:
  1. Diana Majerová: Perly z Huerfanu (2.)
  2. Emília Absolónová: Okeánia (6.)

3.-4. Miroslav Sendlai: Valles Marineris (7.)

3.-4. Zuzana Droppová: Voda (7.)

  • fantasy, téma Stratené mesto:

1. Marián Kubiscko: Dcéra súdruha automechanika (1.)

2.-3. Svetozár Jirovský: Alabastra (7.)

2.-3. Martin Kuľha: Zaviaty sen (7.)

  • horor, téma Biela:

2. Katarína Nová: Modré oko (21.)

3. Simona Benková: Sivá eminencia (25.)

  • voľná kategória:
  1. Natália Hladíková: Zatvor oči a uvidíš hviezdy (3.)
  2. Veronika Inglotová: Ja je niekto iný (4.)
  3. Diana Ďurinová: Všetko je všade okolo (5.)

Víťaza v kategórii horor sme v tomto ročníku nevyhlásili, keďže prišlo málo príspevkov a nedosahovali dostatočnú kvalitu – prvý horor sa umiestnil až v spodnej polovici tabuľky.

„Sláva víťazom, česť porazeným,“ ponúka sa ďalšia okrídlená veta. My len dodáme, že koho neporazilo na workshope, toho už neporazí nič. (Porota napriek neúčasti niektorých členov na workshope prežila celá.) Tak, autori, ťahajte siete, lapajte nápady a nebojte sa ich poriadne rozvíjať! Poviedka Istroconu čaká na vaše texty aj v roku 2011. Odmena je lákavá – nie len päť minút slávy, ale aj publikovanie v zborníku. Ak nám finančné božstvá budú priať, na Istrocone 2011 pokrstíme antológiu víťazných prác Poviedky Istroconu z rokov 2009 a 2010.


2. októbra 2010
Zuska Stožická