Víťazi ankety Fantastická kniha roka 2022

fantasticka-kniha-roka-badge-kruh-2022

V uplynulých týždňoch mohli naši čitatelia hlasovať za najlepšiu a najhoršiu slovenskú a zahraničnú knihu. Kto si odnesie virtuálnu cenu Fantastická kniha roka 2022 a kto nálepku Škoda slov?

Do konca marca ste mohli hlasovať v našej ankete za knihy v troch kategóriách: Najlepšia slovenská kniha, Najlepšia zahraničná kniha a Najhoršia slovenská alebo zahraničná kniha. Záujem o anketu prejavilo takmer 700 čitateľov. Väčšina hlasujúcich prideľovala svoje hlasy s rozvahou, pričom viacerí využili možnosť nehlasovať vo všetkých kategóriách. Samozrejme, aj tohto roku sa našlo pár chybných hlasov. Napríklad hlasujúci uvádzali knihy, ktoré nevyšli v roku 2022, prípadne vôbec nepochopili princíp ankety a hlasovali za knihy, ktoré nepatria do žánrov fantastiky a ani nevyšli v roku 2022.


Po hlasovaní je poradie takéto:

Najlepšia slovenská kniha

1. Juraj Červenák: Zakliaty kláštor (Artis Omnis)
2. Marián Kubicsko: Kráľovstvo plchov (Albatros)
3. Martin Benkovič: Trestanec (Artis Omnis)

Pozoruhodné je, že oproti minulému roku sa teda mená na prvých troch priečkach zopakovali, iba si páni medzi sebou prehodili druhé a tretie miesto.

Zakliaty kláštor Kráľovstvo plchov - princ Trestanec obálka


Najlepšia zahraničná kniha

1. Andy Weir: Posledná šanca (Lindeni)
2. TJ Klune: Dom na azúrovom pobreží (Metafora)
3. James Tiptree: Žena, kterou muži neviděli (Argo)

Posledná šanca Dom na azúrovom pobreží Žena, kterou muži neviděli


Najhoršia slovenská alebo zahraničná kniha

Keďže na žiadnom z knižných titulov, za ktoré ste hlasovali v tejto kategórii, sa nezhodli viac ako traja čitatelia, toto ocenenie za rok 2022 neudeľujeme.


Za víťazstvo v ankete Fantastická kniha roka 2022 teda virtuálne dekorujeme Juraja Červenáka a Andyho Weira, ktorým srdečne gratulujeme a prajeme veľa ďalších literárnych úspechov.

Spomedzi hlasujúcich sme tiež vyžrebovali jedného šťastlivca, ktorý vyhráva knihu podľa vlastného výberu z ponuky. Tento rok knihu vyhráva Petra G. zo Bánoviec nad Bebravou a ak do hlasovacieho formulára napísala správnu e-mailovú adresu, čoskoro si s ňou dohodneme zaslanie jej odmeny.

Všetkým hlasujúcim ďakujeme za ich priazeň, ktorú svojim obľúbeným autorom venovali. Veríme, že fantastickej literatúre zostanú verní aj naďalej.


Súvisiace linky

Slovenská literárna fantastika v roku 2022

Anketa: Fantastická kniha roka 2022


11. apríla 2023
Fandom SK