Víťaz ankety Fantastická kniha roka 2019

fantasticka-kniha-roka-2019-badge-600x600

V uplynulých týždňoch mohli naši čitatelia hlasovať za najlepšiu a najhoršiu slovenskú a zahraničnú knihu. Kto si odnesie virtuálnu cenu Fantastická kniha roka 2019 a kto nálepku Škoda slov?

V priebehu januára sme zbierali tipy našich čitateľov na nominácie do troch kategórií: Najlepšia slovenská kniha, Najlepšia zahraničná kniha a Najhoršia slovenská alebo zahraničná kniha. Hlasovanie o víťazoch jednotlivých kategórií začalo 31. januára a trvalo do 12. februára 2020. Záujem o anketu prejavilo viac ako pol tisícky čitateľov. Väčšina hlasujúcich prideľovala svoje hlasy s rozvahou, pričom niektorí využili možnosť hlasovať len v jednej kategórii, iní v dvoch a väčšina vo všetkých troch kategóriách. Samozrejme, aj tohto roku sa našlo pár chybných hlasov (dupľované hlasovanie alebo hlasovanie bez uvedenia základných údajov), ktoré sme z výsledkov vyradili.


Pod týmto linkom nájdete zoznam nominovaných v jednotlivých kategóriách.



Po hlasovaní je poradie takéto:

Najlepšia slovenská kniha

1. Alexandra Pavelková: Štyria mačkatieri (Slovart)
2. Marián Kubicsko: Dardaria (CooBoo)
3. Martin Králik, Alexandra Pavelková (eds.): Čas hrdinov II (Artis Omnis)

Štyria mačkatieri - obálka Dardaria - obálka Čas hrdinov 2 - obálka


Najlepšia zahraničná kniha

1. Daniel Keyes: Kvety pre Algernona (Lindeni)
2. Leoš Kyša a Boris Hokr: Ve stínu magie (Epocha)
3. Ilona Andrews: Magie vítězí (FantomPrint)

Kvety pre Algernona Ve stínu magie Magie vítězí - obálka


Najhoršia slovenská alebo zahraničná kniha

1. Stano Fatul: Muž z rodu vlka (vlastný náklad)
2. Anna Em: Kniha Ohňa (Art Floyd)
3. Mark E. Pocha: Oni (Carcosa)

Muž z rodu vlka - obálka Anna Em - Kniha Ohňa Mark E. Pocha - Oni



Za víťazstvo v ankete Fantastická kniha roka 2019 teda virtuálne dekorujeme Alexandru Pavelkovú a Daniela Keyesa, ktorým srdečne gratulujeme a prajeme veľa ďalších literárnych úspechov. Veľa literárnych úspechov, nápadov, dobrej vôle a trpezlivosti prajeme aj Stanovi Fatulovi, lebo získať titul Škoda slov hádam stačí len raz.

Spomedzi hlasujúcich sme tiež vyžrebovali jedného šťastlivca, respektíve šťastnú ktorá vyhráva knihu podľa vlastného výberu z ponuky. Je ňou Juliana Kochlicová a ak do hlasovacieho formulára napísala správnu e-mailovú adresu, čoskoro si s ňou dohodneme zaslanie jej odmeny.

Všetkým hlasujúcim ďakujeme za ich priazeň, ktorú svojim obľúbeným autorom venovali. Veríme, že fantastickej literatúre zostanú verní aj naďalej.


Súvisiace linky

Slovenská literárna fantastika v roku 2019

Anketa: Hlasujte za fantastickú knihu roka 2019

Anketa: Fantastická kniha roka 2019

Predstavujeme – Alexandra Pavelková: Štyria mačkatieri

Recenzia: Čas hrdinov II – Nová slovenská fantasy

Recenzia – Leoš Kyša a Boris Hokr (eds.): Ve stínu magie


18. februára 2020
Fandom SK