Víkend patril Emshwillerovej

Philip K. Dick Award 2003

Večer predtým, ako Carol Emshwillerová stála na stupienku držiteľov Nebuly za krátku poviedku „Creature“, získala táto 82-ročná autorka iné významné ocenenie v science fiction – Cenu Phillipa K. Dicka, udeľovanú za najlepšiu knihu, ktorá je publikovaná v Amerike po prvýkrát v paperbacku. Emshwillerová ho dostala za citlivo napísané dielko o kontakte so zaujímavými mimozemštaňmi „The Mount“, písané z pohľadu malého chlapca. Zaujímavý na ňom je aj fakt, že ho vydalo malé vydavateľstvo Small Beer Press.

Ďalšou zaujímavosťou je, že Hora predbehla napr. aj román „Report to the Men\'s Club“, ktorý tiež vydalo Small Beer Press a ktorého autorkou je – … na predsa Carol Emshwillerová. Druhý v poradí, a teda ako „special citation“ uvedený, skončil román Chiny Miéville „The Scar“. Je to jeho tretí román a aj tento patrí k vrcholom minuloročnej produkcie science fiction. Medzi nominovanými neuspeli noví autori: Liz Williamsová s knihou Empire of Bones, Kay Kenyon s „Maximum Ice“ či Karin Lowachee s „Warchild“. Po dlhom čase sa do nominácií dostala aj antológia – kniha Leviathan Three, ktorú zostavili Jeff VanderMeer a Forrest Aguirre.


21. apríla 2003
Martin Králik