V znamení deviatky

Prvý úplne definitívny jarný deň desiaty apríl 2008 uvítalo Vrbové vyhlásením výsledkov deviateho ročníka súťaže Keď si vymýšľam… o najlepšiu sci fi poviedku. Súťaž je určená začínajúcim autorom a autorkám, v posledných rokoch ju organizuje gymnázium Jána Baltazára Magina vo Vrbovom. Tentokrát poroty v dvoch kategóriách ( I. kategória – žiaci základných škôl; II. kategória – žiaci stredných škôl) posudzovali 178 prác. Ceny si v prítomnosti popredných predstaviteľov administratívy mesta Vrbové a trnavského samosprávneho kraja prevzali v I. kategórii Jana Potočárová z Vrbového s poviedkou Život budúcnosti a Kristína Briediková zo Senca za prózu Len taká obyčajná lopta (dve tretie miesta), Barbora Bocková zo Svitu s poviedkou Monitoring(2. mi­esto), Mária Veronika Hovoričová z Kremnice s poviedkou Kráľovná hľadá sneh (1. miesto); v II. kategórii Anna Goneková zo Senca s poviedkou Návrat z nenávratna (3. miesto), Michal Čerňanský zo Žiliny s poviedkou Technomág(2. mi­esto) a Peter Balko z Lučenca s poviedkou Soul never die (1. miesto). Údaje v predchájúcej vete svedčia medziiným tiež o tom, že súťaž má skutočne celoslovenskú pôsobnosť.

Okrem diplomov získali súťažiaci finančné prémie vo výške tritisíc, dvetisíc a tisíc korún. Odovzdávanie cien bolo sprevádzané kultúrnym programom zabezpečeným žiakmi a pedagógmi miestnych škôl. Jeho súčasťou bol i krst (šľahačkou) zborníka najlepších prác.V brožovanej knižočke okrem ocenených prác čitatelia nájdu z oboch kategórií i ďalšie čítaniahodné. Texty sa pohybujú v širokom tematickom rozpätí – od pochmúrne ladených takmer antiutópií cez dobrodružné príbehy k humorne a bizarne ladeným dielkam.

Organizátorom súťaže ďakujeme, oceneným blahoželáme a (nielen ich) vyzývame k účasti v jubilejnom, desiatom ročníku.

VÝSLEDKY

Keď si vymýšľam 2008 IX. ročník celoslovenskej literárnej súťaže sci-fi poviedka

I. kategória Porota: PhDr. Mária Mikušová, Mgr. Nina Mikušová, Mgr. Mária Adamcová

1.Mária Veronika Hovoričová (ZŠ Angyalova, Kremnica) – Kráľovná hľadá sneh 2.Barbora Bocková (ZŠ, Svit) – Monitorig 3.Kristína Briediková (2 ZŠ, Vrbové) – Len taká obyčajná lopta 3.Jana Potočárová (Gymnázium A. Bernoláka, Senec) – Život budúcnosti

II. kategória Porota: MUDr. Ján Žižka, Mgr. Miloš Ferko, Phd., Mgr. Zuzana Koišová

1.Peter Balko(Gymnázium B.S. Timravy, Lučenec) – Soul never die 2.Michal Čerňanský (Gymnázium Varšavská cesta, Žilina) – Technomág 3.Anna Goneková (Gymnázium A. Bernoláka, Senec) – Návrat z nenávratna


14. apríla 2008
Miloš Ferko