V Brlohu strieľali na Kulhánka

Pozor, strelím!
Majster literárneho zabíjania v Brlohu
Fanúšik až do špiku kostí...

V bratislavskom kníhkupectve Brloh som už zažil niekoľko autogramiád – a to nechýbali ani hviezdy ako Sapkowski, či Joxer zo seriálu Xena, ale tak plný Brloh, ako bol teraz na Kulhánka, to som ešte nevidel. Ľudia stáli až vonku (na ulici pred Brlohom) a všetci tí, ktorí boli vyššie ako schody, asi ani netušili, že v \„podpalubí\“ sa na Kulhánka strieľalo…

Samozrejme nie skutočne – iba kapsľovým revolverom a nie na tohto českého bestsellerového autora, ale na jeho novú knihu Noční klub, ktorú takto netradične pokrstil Ďuro \„Mad\“ Maxon. Ale pozor! Tento šialený nápad dostala v skutočnosti šéfka Brlohu Heňa Galgóciová, ktorá dokázala touto autogramiádou zase nemožné – vytiahnuť Jiřího Kulhánka medzi ľudí. Dokonca až na Slovensko. A dokonca na prvú autogramiádu k Nočnému klubu vôbec – v Česku sa Jirka do tejto knižky bude podpisovať až neskôr. Toto nevedel pochopiť ani Egon Čierny, Jirkov dvorný vydavateľ, ktorý ani nemusel veľmi namiesto Jirku Kulhánka rozprávať – na otázky prítomných fanúšikov odpovedal sám majster. No dobre, síce stručne, ale jasne – veď ako ináč…

Knižky a niekedy aj iné zaujímavosti (pozri foto) boli podpísané, fotky urobené a spoločnosť sa potom presťahovala do pivárne na malé posedenie.


2. mája 2003
Ivan Aľakša