Upíri

John Carpenter

A ešte raz o nemŕtvych hemofiloch, tentokrát zo zatuchnutej dielne Majstra Johna Carpentera – aj keď tento kus svojím postwesternovým vizuálnym spracovaním, južansko-rockovou hudbou a celkovo viac akčným než hororovým vyznením až podozrivo pripomína robotu Roberta Rodrigueza (pokojne sa to mohlo volať Od súmraku do úsvitu 4). Drsný príbeh o Vatikánom platenej partii upírobijcov obsahuje vzhľadom na ošúchanosť témy niekoľko naozaj originálnych nápadov, tempo však občas poriadne kríva. Hlavne záverečná bitka so zubatým kniežaťom (Thomas Ian Griffith) má zarážajúco fádnu réžiu a vzhľadom na po celý čas proklamovanú nezničiteľnosť upírskeho vodcu sa tento nechá zlikvidovať až smiešne ľahko. Navyše film kazí mizerný výkon Daniela Baldwina. Na pozitívnu stranu treba postaviť hláškujúceho tvrďáka Jamesa Woodsa („Mám otázočku: keď máš už viac ako šesťsto rokov, postaví sa ti ešte?“), niekoľko veľmi chutných brutalít a zvláštna atmosféra, z ktorej nejde strach, ale akýsi nepríjemný pocit, že ak upíri niekde naozaj existujú, sú presne takí, ako ich ukazuje tento film. Už len preto to celé nie je na zahodenie, ale vo filmografii takého machra, akým Carpenter nesporne je, sa UPÍRI do Top Ten určite nezaradia.

Hodnotenie: 6/10


13. júla 2000
Ďuro Červenák