Univerzálny vojak

Späť v akcii

Neuveriteľne zostarnutý a ťarbavý Van Damme vo filme, ktorému obrazovka videa pristane omnoho viac než veľké plátno, pretože sa tu nemusí tváriť ako niečo viac, než v skutočnosti je: a síce lacné podpriemerné béčko, určené výlučne pre skalných „vandammovských“ všežravcov. Pokračovanie slušného Emmerichovho krváku je akoby zámerne nahustené všetkými schémami, na ktoré si len spomeniete: nechýba hrdinova trauma zo smrti blízkej osoby, dieťa v ohrození, otravná (ale pekná) novinárka, neustále sa pletúca hrdinovi pod nohy, či vojaci-debili, ktorí hrozbu podcenia a preto sú zlikvidovaní. Jedno vybočenie zo zabehaných koľají sa však tvorcom predsa len (nechtiac) podarilo. Je ním univerzálny vojak Romeo v podaní obrovského wrestlera Billyho Goldberga, ktorý absolútne zatienil hlavného hrdinu i hlavného záporáka a dokázal, že i toporným schwarzenegge­rovským herectvom je možné získať si srdcia divákov. Stačí len v správnej chvíli utrúsiť tú správnu hlášku („Žena? Postradatelné!“) či zaujať taký postoj k hlavnému hrdinovi, aby sa s ním divák mohol stotožniť („Já toho chlapa prostě nesnáším!“). To spolu s nadupaným metalovým soundtrackom (Anthrax, Megadeth) a výbornou záverečnou futbalovou exhibíciou (M. J. White je hráč, Van Damme lopta) robí z tohto filmu šťavnatý úlovok pre lovcov video-béčok.

Hodnotenie: 4/10


13. júla 2000
Ďuro Červenák