TV tipy od 10. 5. do 16. 5. 2010

TV hovník a jeho obyvatelia

Tento týždeň si každý užije. Catwoman čaká Veľké dobrodružstvo v Dogville, Popol a diamant sa ocitne v Kapustnici, Hubblove obrazy priletia z Pásu Orióna a Juraj s drakom padne do Priepasti.


PONDELOK 10. 5.

velkeDobrodruzstvo.jpg

FilmBox 15:55 Veľké dobrodružstvo (Ching din dai sing – A Chinese Tall Story) Hong Kong 2005

Špecialitka pre milovníkov ázijských filmov namiešaných zo všemožných prísad. Čínski mnísi, cesta na západ za posvätnými zvitkami, démoni, kúzla, mimozemšťania, láska a úklady, skrátka všetko. A navyše natočené podľa RPG pre PS2. Pre niekoho pochúťka, pre iného nestráviteľné. Réžia: Jeffrey Lau, hrajú: Nicholas Tse, Charlene Choiová, Bingbing Fanová.

Železný kríž

ČT1 22:00 Železný kríž (Cross of Iron) USA 1977

Vojnová dráma s výborným Jamesom Coburnom v hlavnej úlohe. Oddiel nemeckých vojakov je na sklonku ruského ťaženia vystavený smrteľnej hrozbe kvôli ambícii ich aristokratického veliteľa získať najvyššie vojenské vyznamenanie. Réžia: Sam Peckinpah, hrajú: James Coburn, Maximilian Schell, James Mason.


UTOROK 11. 5.

Popol a diamant

STV2 22:05 Popol a diamant (Popiól i diament) Poľsko 1958

Klasický film Andrzeja Wajdu s kultovým Zbigniewom Cybulskim. V posledný deň druhej svetovej vojny dostanú dvaja členovia poľského národného odboja úlohu zabiť vysoko postaveného komunistického predáka. Náhle sú postavení pred dilemu morálnosti vraždy a jej vplyvu na ich vlastné osudy. Réžia: Andrzej Vajda, hrajú: Zbigniew Cybulski, Ewa Krzyzewska, Waclaw Zastrzezynski.


STREDA 12. 5.

Hubbleove obrazy

Spektrum 20:20 Hubbleove obrazy (Hubble's Canvas) USA 2007

Prvé dve časti šesťdielneho dokumentárneho seriálu zobrazujúce zábery z Hubbleovho teleskopu, ktoré nám otvárajú cestu do blízkeho i vzdialeného vesmíru, k planétam, asteoridom, kométam, susedným hviezdam, iným galaxiám, čiernym dieram i kvazarom. Fascinujúce a inšpiratívne. Ďalšie časti seriálu nasledujú vo štvrtok a piatok. Komentár: Ivan Semeniuk.

Pás Orióna

Film+ 22:15 Pás Orióna (Orion's Belt) Nórsko 1985

Strhujúci severský thriller odohrávajúci sa na ostrovoch Svalbard (Špicbergy). Traja námorníci narazia v odľahlej časti ostrova na ruskú špionážnu stanicu a tým sa zapletú do podivných udalostí. Film ponúka okrem napätia úžasné arktické scenérie. Réžia: Ola Solum, Tristan DeVere Cole, hrajú: Helge Jordal, Sverre Anker Ousdal, Hans Ola Sørlie.


ŠTVRTOK 13. 5.

Život je zázrak

Filmbox 21:00 Život je zázrak (Život je čudo) Srbsko 2004

Ďalší Kusturicov bláznivý a extravagantný kúsok balkánskeho života. Turisti sú pre vidiek lepší ako vojaci. Hlavný hrdina Luka pracuje na projekte železnice, ktorá má sprístupniť dedinu na konci sveta a premeniť ju na turistický raj. Blíži sa však vojna, ktorú si Luka nevšíma, kým nezasiahne do životov rodiny i jeho vlastného. A keď je postavený pred životnú voľbu, už nemôže uhnúť. Réžia: Emir Kusturica, hrajú: Slavko Stimac, Natasa Solaková, Vesna Trivalicová.

Catwoman

Markíza 22:50 Catwoman (Catwoman) USA 2004

Pozrite si film, z ktorého má Halle Berryová doteraz nočné mory. Réžia: Pitof, hrajú: Halle Berryová, Benjamin Bratt, Sharon Stoneová.


PIATOK 14. 5.

FilmBox 19:35 Okrsok 13 (Banlieue 13) Francúzsko 2004

Okrsok 13

Akčná naháňačka z blízkej budúcnosti. V Okrsku 13, múrom obohnanom gete, kde vládne zákon drogovej mafie, sa stratila nukleárna bomba. Policajt a utečenec sú jej na stope. Na scenári spolupracoval Luc Besson, výsledkom je divoká jazda s občasnými patetickými spomaleniami. Jednu z hlavných postáv si strihol David Belle, „vynálezca“ parkouru, ktorý je podstatnou dynamickou zložkou filmu. Réžia: Pierre Morel, hrajú: Cyril Raffaelli, David Belle, Tony D’Amiano.

MGM 20:30 Robot Jox (Robot Jox) USA 1990

Po nukleárnej svetovej vojne sú ďalšie vojny zakázané. Namiesto nich usporadúvajú dve superveľmoci súboje gigantických robotov riadenými džokejmi (jox) v aréne. Víťazný robot získa pre svoju stranu moc nad sporným územím. Na rade je Aljaška. Za Američanov nastupuje Achilles, proti nemu stojí nemilosrdný a krvilačný Rus Alexander. Achilla čaká najťažší boj jeho života. Autorom scenára je Joe Haldeman, držiteľ cien Hugo i Nebula. Réžia: Stuart Gordon, hrajú: Gary Graham, Anne-Marie Johnsonová, Paul Koslo.

Priepasť

JOJ Plus 21:30 Priepasť (Abyss) USA 1989

Prvý z „morských“ filmov Jamesa Camerona. Osadníci podmorskej vrtnej veže majú pomôcť pri záchrane havarovanej americkej ponorky (najmä jadrových hlavíc na jej palube). Okrem špeciálneho vojenského komanda sa však stretávajú s čímsi podivným, čo vystupuje z priepasti oceánu. Konflikt na seba nenechá dlho čakať. Réžia: James Cameron, hrajú: Ed Harris, Mary Elisabeth Mastrantoniová, Michael Biehn.


SOBOTA 15. 5.

JOJ 12:00 Legenda o Jurajovi a drakovi (George and the Dragon) Nemecko – Veľká Británia 2004

Fantasy na motívy legendy o svätom Jurajovi, z ktorej vo filme nezostal kameň na kameni. Nahrádza ju akčná komédia, hrdinovia s moderným pohľadom na svet, slušivé etické ponaučenia pre deti. A samozrejme drak z dobráckeho rodu – toto plemeno nám z fantasy v poslednej dobe úspešne vytláča zabijacke beštie (vďaka aspoň za Harryho Pottera). Zrelšie fanynky ešte môžu vyroniť slzu nad Patrickom Swayzem v úlohe hlavného záporáka. Réžia: Tom Reeve, hrajú: James Purefoy, Piper Peraboová, Patrick Swayze.

Kapustnica

ČT1 17:00 Kapustnica (La Soupe aux choux) Francúzsko 1981

Dvaja vidiečania nevedomky nalákajú mimozemšťana na svoju kapustnicu a telesné zvuky s ňou súvisiace. Komédia zo starých čias o priateľstve starých mužov. Predposledný film s Louisom de Funes, bohužiaľ nedabovaným Františkom Filipovským. Réžia: Jean Girault, hrajú: Louis de Funès, Jean Cermet, Jacques Villeret.

Markíza 0:40 Grindhouse. Auto zabijak (Grind House – Death Proof) USA 2007

Grindhouse: Auto - zabijak

Tarantinova polovica projektu Grind House (druhú doplnil Robert Rodrigues minulotýždňovým filmom Planéta teror). Pocta „pokleslým žánrom“ zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov – splatter, slasher, exploitation… Zabijáckeho kaskadéra vo svojom vražednom aute nič nezastaví. Réžia: Quentin Tarantino, hrajú: Kurt Russel, Zoe Bellová, Rosario Dawsonová.


NEDEĽA 16. 5.

STV1 20:15 Rob Roy (Rob Roy) USA – Veľká Británia 1995

Legendárny hrdina škótskej vysočiny (nie ten nesmrteľný) bojuje za svoje práva proti anglickým utlačovateľom. Historický epos natočený na motívy románu sira Waltera Scotta. Réžia: Michael Caton-Jones, hrajú: Liam Neeson, Jessica Langeová, John Hurt.

Underworld - boj v podsvetí

JOJ 22:30 Underworld: Boj v podsvetí (Underworld) USA 2003

Vojna medzi upírmi a vlkolakmi naberá nové obrátky, keď sa obe strany snažia uloviť človeka, ktorý môže zvrátiť celý jej výsledok. Krásna upíria bojovníčka sa cez nástrahy a intrigy prebíja k láske. Réžia: Len Wiseman, hrajú: Kate Beckinsaleová, Scott Speedman, Michael Sheen.

Filmbox 0:05 Dogville (Dogville) Dánsko, Švédsko, Francúzsko, Nórsko 2003

Artfilm natočený v minimalistických divadelných kulisách o tom, ako si Lars von Trier predstavuje život v mestečku v Colorade. Žena na úteku prichádza medzi starousadlíkov a aby ju prijali medzi seba, vykonáva pre nich rôzne práce. Ich požiadavky však pomaly rastú… Trier sa inšpiroval Baladou pirátky Jenny z Trojgrošovej opery Bertolda Brechta. Réžia: Lars von Trier, hrajú: Nicole Kidmanová, Lauren Bacallová, Stellan Skarsgård.

Zdieľať Fantázia na Facebooku
7. mája 2010
Zdeno *Ash* Mikláš