Tretí zázrak

Agnieszka Hollandová

Vzhľadom na to, že som voľakedy oduševnene písal texty pre blackmetalovú skupinu, by som mal asi vyhlásiť, že tento film je sprostá katolícka propaganda, ale nedá mi – je to pôsobivý mysticko-psychologický príbeh s dobrým scenárom a ešte lepšou réžiou. Rozpráva o kňazovi, ktorého volajú Zabiják zázrakov, pretože overuje pre Vatikán pravosť rôznych zjavení a úkazov pripisovaných Božej moci. Zatiaľ zlikvidoval všetky údajné zázraky, ale v prípade sochy Panny Márie, ktorá začala roniť krvavé slzy po smrti istej Heleny O`Reaganovej (pôvodom Slovenky), to nevyzerá na podvod… Tradične skvelému Edovi Harrisovi dobre nahráva čarovná Anne Hecheová, ktorej pri skoro-erotickej scéne opäť neuveríte, že je v skutočnosti lesbička. A pre mňa osobne je TRETÍ ZÁZRAK superzaujímavý tým, že vojnový prológ sa nakrúcal v Banskej Štiavnici. Vidieť nezrekonštruované stavby z tunajšieho historického centra s komentárom, že sú to ruiny po nemeckom bombardovaní, to je veru zvláštny pocit. Takže: TRETÍ ZÁZRAK nie je žiadny zázrak, ale ak chcete vidieť film bez strieľania a potokov krvi, ktorý aj napriek tomu prekvapivo nie je nudný, nech sa páči.

Hodnotenie: 7/10


13. júla 2000
Ďuro Červenák