Toľko božského hororu...

Na ČT1!

Hlboký Hrob (ktorý už niekoľko dní funguje pod www.fandom.sk) informuje: \"Okrem skvelého dokumentu o klasických hororoch od štúdia Universal z dvadsiatych a tridsiatych rokov 20. storočia zakúpila všetkými milovaná česká televízia i šesť so spomínaných filmov. Podľa našich informácií by to mali byť nasledujúce: Frankenstein (1931), Frankensteinova Nevesta (Bride of Frankenstein, 1935), Múmia (The Mummy, 1932), Fantóm Opery (The Phantom of the Opera, 1925), Neviditeľný (The Invisible Man, 1933) a Havran (The Raven, 1935).

Je trochu zvláštne, že sa do zoznamu nedostal Dracula z roku 1931, ktorého predstaviteľ Bela Lugosi svojho času vyhral na fandome anketu o najlepšieho záporného hrdinu. Napriek tomu prípadní záujemcovia Belu uvidia v Havranovi a priaznivci Borisa Karloffa ho uvidia dokonca štyrikrát, najbližšie v pondelok 4.3.2002 o 21:30 vo filmovom klube na ČT2.

Frankensteina natočil v roku 1931 James Whale, úlohu monštra (po tom, čo ju ako neatraktívnu odmietol Lugosi) stvárnil dovtedy neznámy Boris Karloff (rodený Brit, vlastným menom William Henry Pratt), ktorého maska sa dodnes každému pravovernému fanúšikovi vybaví po vyslovení mena Frankenstein ako prvá. Podobne ako Dracula, aj Frankenstein bol vo forme scenára oproti knižnej predlohe značne upravený v hollywoodskom štýle daného obdobia, monštrum je o to monštróznejšie, že mu chýba schopnosť reči.

Viac sa dočítate v štúdii, ktorú pripravuje Paldi do najnovšieho čísla HH.\"


1. marca 2002
Michal Spáda