Tí zlí, tí nie príliš dobrí a na dôvažok jeden zaslepený hlupák

Sto príbehov

Radi sa pri príbehoch trasiete napätím? Radi sa necháte obklopiť svetom temnejším, než je ten náš? Určite vás už neraz varovali, aby ste nechodili v noci na cintorín, vyhýbali sa tmavým miestam, nevyvolávali duchov a podobne. Pokladali ste varovania pred svetom strašidiel za bezvýznamné? Tak to mohla byť vaša posledná chyba…

Homér na rázcestí

Mladý spisovateľ Jamaoka Momosuke si zarába vymýšľaním rozprávok pre deti. Jedného dňa sa rozhodne napísať knihu o stovke strašidelných príbehov. Povráva sa, že ten, komu sa to podarí, sám zažije niečo nadprirodzené. A tak sa mladý tvorca ponorí do sveta, ktorému je lepšie sa vyhnúť. Na potulkách horami spisovateľa nočná tma spolu s prudkým lejakom takmer pripraví o život. Pred pádom z útesu mladíka zachráni záhadný mních. Varuje ho, aby sa vrátil domov skôr, než bude neskoro. No Momosukeho tajomná atmosféra vzdialeného hostinca priťahuje natoľko, že nebezpečenstvo nevníma. Nedbá na výstrahy a vydáva sa za svetlom.

Spleť strachu

Na jednej strane stojí ambiciózny mladík so zdravou, nie však životu prospešnou zvedavosťou. Na druhej strane je bizarný svet chamtivosti, klamstiev, smilstva, vrážd a bežných i zriedkavých rozmarov ľudskej duše. V tomto svete nič nie je také, ako sa zdá. Ani lúče poludňajšieho slnka nezaručia, že na hrdinu nedopadne tieň noci. Medzi Momosukem a hrozivým svetom duchov stojí skupina vyháňačov démonov. A práve zbytky ich ľudskosti z nich niekedy robia monštrá hrozivejšie, než sú prízraky samotné.

Ak chcete vidieť, čoho všetkého je schopná ľudská závisť a túžba, nenechajte si toto dielo ujsť. Temná atmosféra je podložená nezvyčajnou, výnimočnou kresbou, ktorá priláka pozornosť diváka predovšetkým hrubými okrajmi, farbami, tieňmi. Nevšedné výtvarné stvárnenie je vzhľadom k obsahu seriálu brilantnou voľbou. Pomáha vzbudiť hrôzu, neobyčajné, priam až groteskné postavy a tvary vyrazia dych. Divák na vlastných zmysloch pocíti podtón tupých zvukov padajúcich kvapiek dažďa, krokov ľudí, ktorí utekajú pred smrťou, posledné výkriky o spásu. Súhra hudby a obrazu vyčarí neraz zimomriavky po celom tele. Chvejivý pocit napätia zviera krk diváka celý čas. Až napokon padne opona. A vy budete vedieť, že temné uličky nie sú cestou, po ktorej sa kráča. Že do prízrakov sa neoplatí štúrať a radšej ich treba obísť veľkou okľukou. Že ak zaznie zvonec, nič vás už nezachráni, lebo všetkému je koniec…

Sto príbehov (Kósecu Hidžaku Monogatari)

Réžia: Tonokacu Hideki

Námet a scenár: Kjodžoku Nacušiko, Fudžioka Jošinaga, Murai Sadajuki, Takahaši Hiroši

Výroba: Japonsko, 2003, TV seriál – 13 epizód po 24 min.

Žáner: horor

Produkcia: Movie Šinša

Hodnotenie: 75 %


17. apríla 2009
Black Assasin