SW Epizóda 2: Klonovaní útočia

George Lucas

Star Wars, Epizóda 2: Klonovaní útočia. Film, ktorý bol očakávaný s poriadne zmiešanými pocitmi, je tu. Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker, Amidala, Yoda, ba aj Jar-Jar počúvli volanie Lassie a vrátili sa…

Malý Ani nám akosi vyrástol, dostal sa do puberty a myslí si, že mu patrí celý svet. Prešlo desať rokov a on ide na stretnutie s Amidalou – o ktorej sa mu celý ten čas snívalo. Hneď v tomto momente však vzniká najväčší problém tohto filmu. Akokoľvek je hlavná línia napínavá, príbeh tejto lásky je príliš vyšperkovaný, presladený a neuveriteľný – Han Solo a Leia to zvládli oveľa lepšie a zábavnejšie. Z tejto časti príbehu ma skoro… vyplo – ako by povedal C3PO, keby to videl (viď film). Ale, neskáčme – a poďme na to pekne od lesa…

Dejová línia útočiacich klonov sa v skratke odvíja takto: od Republiky sa odčleňujú planéty, vznikajú konflikty a Jediovia to prestávajú zvládať. V Senáte sa pripravuje hlasovanie o vybudovaní armády Republiky – na potlačenie nepokojov – a niekto sa poriadne snaží zabiť senátorku za Naboo, bývalú kráľovnú Amidalu. Plus, na vzdialenej planéte, ktorú niekto vymazal z archívov, sa desať rokov pracuje na armáde klonov. A… Viac vám nepoviem, nechajte sa prekvapiť. Prezradím aspoň to, že za Sithov teraz bojuje Saruman. Oops, pardón, nie Saruman, ale gróf Dooka (tá podoba ale bola zarážajúca, George nevidel PP?). Darth Sidious má nového učňa – pretože, ako velí prastará tradícia, Sithovia sú vždy dvaja. Majster a jeho učeň, Sidious a Tyranus…

Keď som vyšla z kina, mala som zmiešané pocity. Veľa vecí sa mi páčilo – hlavne boj Yodu s Dookom (preto ten podnadpis), záverečné scény boja Jediov, robotov a klonov, pár vtipných výrokov a C3PO zmenený z diplomata na bojovníka. Milučká bola ObiWanova briadka, Aniho úsmev a chlapom určené odhalené bruško Amidaly Portman. Jednoducho, je tam veľa scén, pre ktoré sa oplatí do kina ísť – nepáčili sa mi však sladké scény a reči plné sebaobetovania od Anakina a Amidaly. Veď uvidíte…

Epizóda 2 už nie je taká rozprávkovo (či biblicky) naivná ako jednotka – pridalo sa trochu temna a vznikli prvé poriadne spojenia s pôvodnou trilógiou. Anakin si konečne vyriešil problém s mamou a pomaly sa začína obracať na Temnú stranu. Ešte to síce nie je veľmi výrazné, ale znalci nemôžu nevidieť pravdu – ktorá nie je tam kdesi vonku, ale na strane \„strachu, hnevu a nenávisti\“. Aj Yoda dostáva strach – o chlapca a z chlapca. Prichádza moment, keď sa Jar-Jar stáva kľúčom k budúcnosti (nechajte sa prekvapiť) a tajomný Darth Sidious (stále v kapucni, aj keď všetci vieme, čo je pod ňou) pomaly ale isto pracuje na tom, aby veci dopadli tak, ako v Epizódach 4 až 6 dopadnúť majú…

Vcelku, tieto Hviezdne vojny nie sú rozprávkou pre deväťročné deti a začínajú naberať seriózny smer. Len dúfam, že sa táto (temná) cesta akcie, tajomstva a vtipu udrží aj v trojke…

Dávam 7 a pol boda z desiatich, pretože som nerozhodná (alebo nie?) – ten inzulínový šok z Amidaly a Anakina sa mi zdal prisilný. Ale Yoda rulez!


20. mája 2002
Miroslava Weberová