Súťaž Opica 2002

Výsledky a nový ročník

Cieľom súťaže, ktorú organizuje SF klub „Planéta opíc\", je povzbudiť začínajúcih autorov, poskytnúť im priestor a rady, čoho sa im vo veľkých súťažiach, kde bodujú skúsení matadori, nedostáva. Ročník 2002 bol prvý, čo sa podpísalo pod počet príspevkov – sedem poviedok od štyroch autorov. Veríme, že nasledujúci ročník prinesie nie len viac príspevkov, ale aj ich vyššiu kvalitu. Súťaž hodnotilo 11 porotcov – členov klubu. Poviedky z tohto ročníka si budete môcť prečítať v elektronickom zborníku, ktorý chystáme a ktorý sa, dúfajme, čoskoro objaví na webe klubu: planeta-opic.host.sk. Víťaznú poviedku pravdepodobne aj vo Fantázii 25.

Výsledné poradie

  1. Michal Sedlár: Zúfalstvo – 98 bodov
  2. Tomáš Knapko: Albín – 50 bodov
  3. Jaroslav Kulovaný: Projekt – 36 bodov
  4. Peter Kelemen: Doktor Kongo – 10 bodov
  5. Peter Kelemen: Minulosť je mŕtva – 6 bodov
  6. Peter Kelemen: Prepadnutie v čase – 4 body
  7. Peter Kelemen: Doktor Kongo II – 0 bodov

Vyhlásenie súťaže OPICA 2003

Klub „Planéta Opíc\" vyhlasuje literárnu súťaž „Opica 2003\" o najlepšiu amatérsku poviedku žánru science-fiction (fantasy ani horor nebudú akceptované). Súťaže sa môžu zúčastniť iba autori, ktorí doteraz neuverejnili žiadnu poviedku v knihe alebo časopise a neumiestnili sa vo finále alebo na prvých miestach známych literárnych súťaží. Autor môže poslať najviac 3 poviedky, počet strán nie je obmedzený. Texty zašlite napísané na stroji, alebo vytlačené na tlačiarni (veľkosť písma 12, riadkovanie 1,5 alebo 2). Ku každej poviedke pripojte meno autora, adresu, telefón alebo e-mail a podpísané vyhlásenie v znení „Súhlasím s uverejnením poviedky … vo fanzine Oppo Scifiens a elektronickom zborníku Opica 2003 bez nároku na honorár\„. Poviedky posielajte do 30. apríla 2003 na adresu: Viliam Búr, Čiližská 26, 821 07 Bratislava. Na obálku napíšte heslo „Opica 2003\“. Priložte poviedku na diskete, alebo ju pošlite e-mailom na oppo@host.sk. Víťazi budú oficiálne vyhlásení na Istrocone 2003, kde sa k ich dielam vyjadria slovenskí spisovatelia a redaktori sci-fi.

http://planeta-opic.host.sk www.istrocon.sk


11. októbra 2002
Rasťo Šarišský