Ohnivé pero Q2 2012: Reklama na zubnú pastu

Doktor Blumentaum mal v pláne, dopriať si pohár kvalitného moku. Jeho pravidelný rituál, opakujúci sa niekoľkokrát denne, vyrušilo vŕzganie dvier. Do ordinácie vošiel nádejný klient.

Pána Skytovského už omrzelo večné ničnerobenie, a tak sa rozhodol pre zmenu vo svojom nudnom živote. Chcel by bohatý a slávny, hoci aj post mortem. Aby sa tak však stalo, bolo potrebné absolvovať zopár kozmetických úprav.

Doktor si skúseným okom prezrel muža vchádzajúceho do jeho pracovne. Zopár mastných vlasov sčesaných nabok, mierne ovisnuté ľavé ucho zdobené veľkou náušnicou. Nos spľasnutý a krivý, nič čo by nevyriešil bežný chirurg. Roky praxe ho však presvedčili, že jeho klient neprišiel kvôli malichernostiam.

„Dobrý večer, volám sa pán Skytovský.“ muž sa roztraseným hlasom predstavil, pričom si musel rukou pridržiavať sánku.

„Vedel som, že v tom bude nejaký problém. Ďalší exotický klient, ktorý nevie čo so sebou.“

pomyslel si doktor a vyzval ho, aby sa posadil.

„Dáte si whisky?“

„Nie. Ja nepijem.“

„Oh. Iste. Zabudol som. Vám už tieto radosti nič nehovoria.“

Pán Skytovský si sadol do mäkkého kresla a spravil si pohodlie.

„Takže, čo vás ku mne privádza?“

„Potreboval by som napraviť sánku?“ začal muž neistým hlasom.

„Isteže. Zubov už tiež nemáte veľa. Predpokladám, že aj tie by ste chceli.“

Muž sa zatváril kyslo, ale mierne kývol hlavou na znak súhlasu.

„Prezradíte mi aj dôvod tejto zmeny? Určite je v tom nejaká žena.“

„Vôbec nie. Chcel by som účinkovať v reklame. Na tú novú zubnú pastu, White New Teeth.“

„V tom prípade ste na správnom mieste. Za dva dni budete mať chrup, ktorý vám bude závidieť aj tá zubná pasta.“

Pán Skytovský sa usmial, pričom odhalil zvyšných pár zubov. V očiach sa mu zaiskrilo a vidina slávy zaplnila jeho predstavy.

Doktor Blumentaum položil na stôl prázdny pohár od whisky a telefónom zavolal svojho asistenta. Z vedľajších dverí vošiel dnu mohutný chlap. V ruke za chrbtom zvieral gumený obušok.

„Tak pán Skytovský, prejdite s mojim asistentom do vedľajšej miestnosti, kde vás pripravia na operáciu. Začneme hneď teraz, nech ste už v pondelok hviezdou každej televízie.“

Muž sa postavil a nasledoval mohutného chlapa. V tvári mal zasnený výraz, ktorý prezrádzal jeho očakávania.

Doktor si dolial whisky a pohodlne sa usadil vo svojom pracovnom kresle. Ďalší praštený zombík, ktorý nechápe, že jeho miesto je meter dvadsať pod zemou. Vraj reklama na zubnú pastu. Ešte zopár takých debilov a v Holywoode môžu točiť nový Resident Evil.

Slabý ston z vedľajšej miestnosti dal bodku za ďalším prípadom doktora Blumentauma.

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý týždeň jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž potrvá, kým budú prichádzať príspevky.
  • Existujú čiastkové uzávierky, ktoré budú oznámené s dostatočným predstihom. Ku dňu čiastkovej uzávierky sa uskutoční vyhodnotenie poviedok, ktoré boli publikované medzi dvoma čiastkovými uzávierkami.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov, názor redakcie a hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.

24. októbra 2011
Miroslav Sendlai