Recenzia – Blake Crouch: Mestečko Wayward Pines – Borovice

Wayward Pines - obalka

Keď sa agent tajnej služby Ethan Burke prebral s narazenými rebrami, podliatinami, s amnéziou a v bielom nemocničnom plášti kdesi v zalesnenom Idahu, netušil, že to najhoršie ešte len príde. Na čitateľov bude mať Ethanove tápanie v neistote a strachu úplne iný dopad. Pokiaľ ste rozhodnutí opustiť hranice reality a prispôsobiť sa pravidlám Blakea Croucha, jeho mysteriózny thriller s prvkami sci-fi – Mestečko Wayward Pines – vás najprv uchváti a potom zmetie ako cunami. Verte či nie, na výlet, ktorý prichystalo vydavateľstvo Zelený kocúr, tak ľahko nezabudnete.

Mestečko Wayward Pines patrí k pokojným usadlostiam. Honosné vily s pokosenými trávnikmi, husté borovicové lesy a vzduch taký čistý, že by prebil sviežosť mentolky. Pre prípad núdze vám bude poruke kancelária svojského šerifa Popea, či dokonca nemocnica so zhovievavým a tajomným Jenkinsom a sestričkou Pam. K dispozícii sú aj hotely a bary, detské ihriská a parky, ako aj šesťmetrový elektrický plot omotaný ostnatým drôtom a nápisom: „Vráťte sa do Wayward Pines, za týmto bodom zomriete.“ Z Wayward Pines niet úniku!

Ak si radi zaspomínate na seriálové senzácie ako Mestečko Twin Peaks, Akty X, Nezvestní, alebo Fringe, dostanete od knihy ešte o niečo viac než bežný čitateľ. Blake Crouch sa vo svojej knihe inšpiroval širokou paletou mysterióznych seriálov a v roku 2015 na ne nadviazal dokonca i svojím vlastným. Seriálové Mestečko Pines má tohto roku za sebou už druhú sériu, ktorá, žiaľ, tej prvej nesiaha ani po členky.

Prvý diel knižnej trilógie s podtitulom Borovice vychádza v slovenskom vydavateľstve Zelený kocúr, a to v špeciálnej knižnej edícii. Zo seriálu si však kradne len obálku, príbeh zostáva a v mnohých ohľadoch je napínavejší, pútavejší a iný, než seriál. Čo sa prekladu týka, ten slovenský má v sebe zopár múch, no rozhodne patrí k tým lepším.

V roku 2013 vyšla kniha i v českom vydavateľstve Jota, no nezaznamenala také úspechy ako v krajine svojho pôvodu a pokračovaní sa nedočkala. Prvý diel však možno poňať aj ako samostatnú knihu. Na Slovensku sa budeme môcť pokochať všetkými tromi dielmi. Ten prvý pritom ešte stále vonia novotou, borovicami a čpavkom a tešiť sa v ňom môžete na sympatického hlavného hrdinu, zaujímavé vedľajšie postavy i záhady siahajúce za hranice času. Okrem iného dôjde aj na krvilačné monštrá, túžiace po krvi. Čo sa druhého dielu týka, ten by sa mal objaviť koncom februára budúceho roku. Ak sa vám teda žiada na chvíľu oddýchnuť od preferovaných detektívok a severských thrillerov, potom vedzte, že Mestečko Wayward Pines je pre vás ako stvorené. Presvedčte sa sami. Mestečko Wayward Pines je tu predsa kvôli vám – a je možné, že keď do neho nazriete, už nebudete chcieť vyliezť von…

Knihu Mestečko Wayward Pines – Borovice si môžete kúpiť aj v Martinuse momentálne so zľavou 5 %, pre podrobnosti kliknite na tento link

Knihu Mestečko Wayward Pines – Borovice si môžete kúpiť aj v Martinuse momentálne so zľavou 27 %, pre podrobnosti kliknite na tento link


Mestečko Wayward Pines: Borovice
Žáner: mysteriózny, thriller, sci-fi, horor
Autor: Blake Crouch
Vydavateľstvo: Zelený kocúr
Rok vydania: 2016
Počet strán: 296
Väzba: brožovaná
Jazyk: slovenský
ISBN: 9788089761265


5. januára 2017
William Nay