Prichádza Superman

Fantázia 36 (1/2006)

Muž z ocele sa vracia na plátna kín a rovnako je na tom aj časopis z papiera – Fantázia. Supermansko-komiksovou úvodnou témou sa tento týždeň vracia jediný slovenský sci-fi časopis na pulty novinových stánkov a kníhkupectiev. Kým filmový Superman znova ožíva, slovenský fantasy superhrdina – černokňažník Rogan sa vraj musí na čas pobrať žiť svoj život mimo dosahu médií a paparazziov. Pri tejto príležitosti poskytol Fantázii prvý a zároveň na nejaký čas posledný exkluzívny rozhovor, ktorý sa pre nášho redaktora neskončil najšťastnejšie, keď došla reč aj na Roganovho vlka…

Prichádza šéfredaktor „Náš svet nie je iný, len sa naň dokážeme inak pozerať,“ hovorí o nás, čitateľoch časopisu Fantázia v úvodníku jeho nový šéfredaktor Juraj Malíček. Na svet sa inak (a o dosť inak) dokázal pozerať aj poľský fenomén – Stanislav Lem. Nie je už síce medzi nami, ale Fantázia si ho pripomína aspoň veľkým profilom – nekrológom. O Lemovi vraj kedysi P.K.Dick napísal, že nemôže byť jedinou osobou a že ide o snahu o ovládnutie americkej fantastiky straníckou skupinou spoza železnej opony. Opona spadla, ovládnutie sa nekonalo, komploty a paranoju tu však máme stále – momentálne nás straší ešte stále aj DaVinciho komplot…

Prichádza román Slovenský? Fantastický? Román? Vo Fantázii? Áno, Fantázia číslo 36 prináša po prvýkrát román na pokračovanie od domáceho autora – Dušana Fabiana pod názvom Invocatio Elementalium. Tešte sa na mystické miesta nielen na východnom Slovensku, na záhadné postavy v uliciach Košíc a na nezvyčajné javy z iného sveta, ktorému vládnu démoni – dobrí, menej dobrí, i tí zlí… Štyri diely románu nájdete v štyroch tohtoročných Fantáziách a chystá sa už aj jeho české knižné vydanie. Slovenskú fantastiku dopĺňa vo Fantázii poviedka Štefana Huslicu „Otázka času,“ na ktorej je mrazivé najmä to, že jej obsah sa pri dnešnom politickom vývoji v Európe kľudne môže prihodiť… A do tretice Fantázia prináša českú poviedku dvojice autorov – Martina Friedricha a Tomáša Němca „Zkurvenej byznys“ – akčný príbeh jedného detektívneho vyšetrovania, v ktorom ide okrem krku hlavného hrdinu aj o jeho motorku a trh s bielym mäsom v uliciach Prahy. Nie, hlavnou témou poviedky nie je hydina a vtáčia chrípka…

Prichádza adamantium Superman sa vracia na plátna kín a v komiksových okienkach Fantázie sa objavuje komiks Petra Včelku „Poslední“ – o superhrdinovi, ktorý je iný – posledný. Komiks je ukážkou zo zborníka Adamantium, ktorý nedávno vydali mladí slovenskí komiksoví nadšenci. Mnohých z nich už z Fantázie poznáte, teraz ukazujú svoje skutočné adamantiové pazúry. A pazúriky vystrkuje aj nová Fantázia – obsah sa rozliezol na 84 strán, z čoho je plná dvadsiatka strán vo farbe (…a s hudbou, je to úžasné – žiadalo by sa zaspievať…) Fantázia 36 obsahuje všetko, na čo ste boli v predošlých číslach zvyknutí a ako správne pokračovanie – ponúka toho viac a s väčšími efektami. Či ide len o prskavky, ostáva posúdiť na vás – čitateľoch.


4. júla 2006
Fandom SK - PR