Predstavujeme – Eva Grestenbergerová: Zlo je rodu mužského

Zlo je rodu mužského - obálka

Každoročne sa na pultoch kníhkupectiev objavuje mnoho románov od začínajúcich autorov a autoriek. Niektoré vydali vydavateľstvá, iné boli vydané samonákladom. Pointa Publishing s.r.o. je z každého rožku trošku. Nejakú prácu odvedie vydavateľ, niečo leží na pleciach autora. V každom prípade môžeme byť radi, že tento spôsob publikovania existuje, pretože vďaka nemu prišiel na svet skvelý debut Zlo je rodu mužského od začínajúcej autorky Evy Grestenbergerovej.


Anotácia

Predstavte si život v dokonalom mieri. Bez chorôb, vojen, násilia a strachu. Vitajte na Kontinente, v najbezpečnejšom štáte v histórii ľudstva. Stačilo tak málo – zveriť budúcnosť ženám. Nepochádzalo hádam strašné zlo minulosti práve od mužov? Na Kontinente je mužské pokolenie pod prísnym dohľadom, aj najmenší náznak agresie sa v zárodku likviduje a väčšina žien mužov vôbec nevída. Zdá sa, že sa niet čoho báť… do chvíle, keď rovnováhu naruší násilná smrť výstrednej hlavy štátu.


Ukážka z knihy Zlo je rodu mužského

Chodit po ulici nikdy nebyla úplně příjemná záležitost, ale oproti současné situaci šlo o příjemnou lázeňskou procházku. Kdyby mohly pohledy zabíjet, nedošel bych ani do vedlejší ulice. Před vstupen do Izolace mě čekala podrobná prohlídka. Vysvléct se do naha by mi nejspíš připadalo ponižující, kdybych neměl takový strach z toho, co bude následovat. Žena v černém, která prohlídku prováděla, mi byla z duše protivná. Z jejího odměřeného chování probleskovalo takové zhnusení, že mě poléval starý známý stud. Zahanbení, jež jsem zakoušel odjakživa a jaké se nedalo napravit tím, že zakryju své nahé tělo. Tady šlo o to, kým jsem byl a to zakrýt nešlo. Měl jsem chuť utéct před znechucenýma očima té ženy, ktoré mi nenechaly ani kousek soukromí a důstojnosti, ale nechtěl jsem jí dopřát tu radost a nechat ji prohlížet mě jako kus zkaženého masa. Narovnal jsem se a vzdorovitě jí hleděl přímo do očí a neuhnul ani o milimetr.

Teď jsem kráčel bílou rovnou chodbou následován svým zachmuřeným doprovodem. Domyslel jsem si, že ty dvě ženy mají patrně Alexe na starost. I když dostojí přísným podmínkám na humánní zacházení s lidmi v izolaci, absolutně jsem nepochyboval, že i ony byly plné ostré nenávisti, kterou média rozdmýchávala každým dnem. Zastavili jsme u bytelně vyhlížejících dveří. Obě ženy položili ruku na plochu na dveřích, které okamžitě změnili barvu na křiklavě zelenou.

„Prosím, pane Hardinesský,“ pobídla mě jedna z nich. Asi jsem se netvářil nadšeně, protože mi nacvičeně konejšivým tónem vysvětlila: „Nemáte se čeho bát. Systém jenom zkontroluje vaši DNA.“

Knihu Zlo je rodu mužského si môžete kúpiť napríklad v Martinuse momentálne so zľavou 35 %, pre podrobnosti kliknite na tento link


O autorke

Eva Grestenbergerová má dvadsaťšesť rokov a pochádza z Nového Jičína. Vyštudovala gymnázium a vo vzdelávaní pokračovala na Univerzite Palackého, kde vyštudovala psychológiu. Pracovala v škôlke a keďže je športovo založená (venuje sa napr. pole dance, fitnesu, jóge…) nejaký čas pôsobila aj ako športová trénerka. Momentálne si rozširuje svoje vzdelanie na Českej zemědelskej univerzite v Prahe, v obore zootechnika. Zlo je rodu mužského je zatiaľ jej prvý román.

Viac sa o autorke môžete dozvedieť z nášho rozhovoru, ktorý vyjde na Fandom.sk onedlho.


Podrobnosti o knihe

Názov: Zlo je rodu mužského
Žáner: sci-fi, fantasy
Autor: Eva Grestenbergerová
Vydavateľ: Pointa Publishing s.r.o.
Rok vydania: 2019
Počet strán: 344
Väzba: mäkká
ISBN: 978–80–88335–24–5


23. januára 2020
Ena