Predstavujeme - Dobroslava Luknárová a Zuzana Kuglerová: Vinohradnícke povesti

Vinohradnícke povesti

Vinohradnícke remeslo je odnepamäti súčasťou ľudskej kultúry. Vyšľachtiť vínnu révu, dopestovať šťavnaté bobule hrozna a urobiť z nich dobré víno je umenie, ktoré ľudia stáročiami rozvíjajú do čoraz dokonalejších podôb. A Slovensko do dejín vinohradníctva neodmysliteľne patrí, veď vinohradnícke tradície na svahoch Malých Karpát siahajú až do čias starých Keltov a Rimanov! Za tie stáročia, ba tisícročia sa udialo všeličo zaujímavé a vinohradnícke dvory sú opradené čarovnou pavučinou príbehov, záhad, tajomstiev…


Anotácia

V knižke, ktorú vám teraz vydavateľstvo A-knihy prináša v druhom, upravenom a doplnenom vydaní, nazriete do jedného z najtradičnejších vinohradníckych regiónov Slovenska – starobylého Račišdorfu, dnešnej Rače. Dozviete sa, prečo za pradávnych čias zhorela chýrna krčma na brehu Račieho potoka, prečo pastier Viatek zbojníka preklial, ako račišdorfský šenkár prekabátil zubatú, o čarodejnej krampli, usilovnom Vinckovi a veľa ďalších tajomstiev, ktoré ľudská pamäť zachovala. Pridávame čriepky starých vinohradníckych piesní, modlitieb, múdrostí a zaujímavostí o tajomstvách vinohradníckeho remesla.

Knihu Vinohradnícke povesti si môžete kúpiť napríklad v Martinuse momentálne so zľavou 4 %, pre podrobnosti kliknite na tento link


Podrobnosti o knihe

Vinohradnícke povesti
Žáner: povesť, fantasy
Autorky: Dobroslava Luknárová a Zuzana Kuglerová
Vydavateľstvo: A-knihy
Rok vydania: 2022
Jazyk: slovenský
Počet strán: 152
Väzba: pevná
ISBN: 9788097430627


O autorkách

Zuzana Kuglerová – úspešná spisovateľka historickej prózy (romány Čarodejnica z Petrovíc, Dcéra Riečnej panny, Zlatá reťaz boha Sobeka, Rytier a zbrojnoš, Hawránok, Riman a kvádska princezná, Rimanka a kvádsky kráľ), nositeľka významných svetových ocenení (Ambasador al poesiei, Iasi 2017, Slavic brosche, Londýn 2018, Zlaté pero, Varna 2019 a i.), zberateľka povestí, zakladateľka literárnej platformy Pars Artem;

Dobroslava Luknárová – zanietená propagátorka račianskych tradícií a vinohradníckej kultúry, organizátorka kultúrneho diania. Desaťročia pôsobila v Rači ako učiteľka. Svoju tvorbu prezentuje v rámci Račianskeho muzeálneho spolku, v regionálnom časopise i na doméne racan.sk. Je šéfredaktorkou časopisu 3. vek Jednoty dôchodcov na Slovensku a autorkou kníh: …ako let motýľa… a Nezábudky.


14. decembra 2022
Fandom SK - PR
Zdroj informácií