Predstavujeme – Adrián Berecz: Zemämor

Zbierka zvláštnych zvestí

Zemämor

Zemämor je unikátna zbierka fantasy poviedok plných heroizmu, mágie a beštií, kde hlavnú úlohu zohráva aliterácia, a to v najextrémnejšej forme. Zbierka obsahuje aj poviedku Čistokňažník, ktorá sa dostala medzi finalistov súťaže Ohnivé pero – jar 2022.


Anotácia

Zemämor: Zbierka zvláštnych zvestí je prvá aliteračná fantasy zbierka na Slovensku – každá poviedka rozvíja príbeh iba slovami, ktoré sa vždy začínajú na jedno konkrétne písmeno.

Prečo? Pretože poviedky písané práve prezentovaným postupom ponúkajú príjemne prikrášlené peripetie. Príbehy plné pozoruhodne prečudesných postáv, podozrivých persón, pokrútených pováh, pôvabných prirovnaní, prehnane patetických pasáží prinášajú prekvapivý pôžitok. Prirodzene, publikácia predostiera percipientom pár prostoduchých posolstiev, ponaučení, podnetov pre polemiky.

Epická mozaika udalostí z fiktívneho sveta Zemä je ukážkou heroizmu, mágie, prastarých aj nových hrozieb, beštií, bojov, tragédií, nádejí, ba dokonca lásky, no najmä zvláštnosti a ľubozvučnosti.


Ukážka z knihy

… Ktokoľvek, kto kedysi kráčal Kôprôvou kotlinou, krochkal katarziou. Krištáľové kaskády krivolako kľučkovali kopanicami, kapustniskami, konopniskami. Kyselky križovali kapry, karasy, korytnačky, korytá krášlili kriačiny kosodrevín. Karafiáty kvitli kdekoľvek, krížomkrážom klíčili klinčeky, kosatce, kamélie, konvalinky, klásky kukurice. Krivé kamenisté končiare korunovali kalvárie. Krikľavé kobaltové kométy kmitali končinami. Klíma krajinky kúzelne kynožila karcinómy, krehkých kardiakov kurírovala.

Kedysi kotline kraľoval kolosálny kupolovitý kaštieľ Krutiskô. Kol kaštieľa kvočali košaté kaučukovníky, krúžili kŕdle krahulcov, kaní. Krkavce krákali. Kolibričie kalone konzumovali komáre, kukučky kľuvali kláty klenby.

Kaštieľu kraľovalo kučerovlasé knieža Krutomír, kriminálna kapacita, kráľ kaukliarov, ktorý kultivoval krutovládu. Knieža krášlilo krk krucifixom, kečku krveľovou korunkou. Karmínovým kartúnovým kabátcom krylo krvavé kvapky. Konopnou košeľou, kvietkovanými kapcami kompenzovalo krutosť. Kušou, ktorú každodenne kalibrovalo, korigovalo kázeň. Korbáčom krvilačne komandovalo, kordom kujonsky krájalo. Kade kráčalo, konkurenti kýpťami kývali.

Ktohovie koľkých kadejakých kaprálov krtušilo, koľkých kadetov kvačkalo, koľkých kacírov kameňovalo. Kohokoľvek, kto kniežaťu krivdil, kategoricky katapultovali kotlinou.

Krutomír kedysi komponoval komédie, koncertoval, koncipoval kabarety. Krásna kamufláž!

Krutomír katansky kolektivizoval Kôprôvú kotlinu. Konsolidoval kataster, koristnícky konfiškoval katedrálu, kostoly, kláštory, kaplnky, kompu, krčmy, kaviarne, kováčne. Korbáčoval krčmárov, korytárov, klampiarov. Krviprelievaním kormútil kazateľov. Kapitál kotliny koristil koncesiami, kontribúciami. Komunita krajanov kotliny kvílila, kapitulovala. Kamsi kočovala, kričiac kliatby, komunikujúc Krutomírovi karhavú korešpondenciu.

Kastelán kaštieľa Krutokop kontroloval králikárne, kačičiarne, kuríny, kravíny, krmníky. Kačice kvákali, kačky kačkali, králiky kopulovali, kohúty kikiríkali, kastrované kapúny krákorili, kurčatá kotkodákali. „Kšš, kurence!“ kričal kastelán, kumulujúc kuracince. Kotné kone kopili kobylince.

Komorníci každodenne kojili Krutomírove krpaté kapybary. Krotili kuriatka, kačíčatá. Kántrili krtkov, ktoré kradmo kradli kaleráby. Krtkami kŕmili klzké kajmanky. Krutý kolobeh!…

Knihu Zemämor si môžete kúpiť napríklad v Martinuse momentálne so zľavou 5 %, pre podrobnosti kliknite na tento link

E-knihu Zemämor si môžete okamžite stiahnuť v Martinuse, pre podrobnosti kliknite na tento link


Podrobnosti o knihe

Zemämor: Zbierka zvláštnych zvestí
Žáner: fantasy
Autor: Adrián Berecz
Vydavateľstvo: Adrián Berecz
Rok vydania: 2022
Obálka a ilustrácie: Adela Durošiová
Počet strán: 188
Väzba: brožovaná
ISBN: 978–80–570–4169–6


O autorovi

Adrián Berecz (1993) pochádza z dediny Branč neďaleko Nitry, aktuálne žije priamo v meste pod Zoborom. Dlhodobo pracuje v slovenských médiách, striedavo ako novinár a editor pôsobil v ekonomickom týždenníku a spravodajskom denníku. V domácej knižnici mu prevažujú fantastická, vedecko-fantastická, historická, reportážna a populárno-náučná literatúra. Píše najmä pre svoj šuplík, ktorý bez sťažností strávi aj dva tucty polodokončených a nedozretých rukopisov. Zemämor je jeho debutová kniha. Autor je fanúšikom turistiky po zrúcaninách, Scrabble hodnotí ako jeden z vrcholov spoločenskej zábavy, vokáň považuje za fascinujúci, čierny čaj pije výhradne s mliekom a je stúpencom špeciálnej kategórie suchého humoru.


Súvisiaci link

Ohnivé pero – jar 2022: Čistokňažník


11. septembra 2022
Fandom SK - PR