Pozvánka: PROMĚNY UTOPICKÉHO MYŠLENÍ NEJEN V RÁMCI SCI-FI

utopia

MODELS OF FUTURE
Future of Art and Science Collaboration from the sci-fi point of view

MODELY BUDOUCNOSTI
PROMĚNY UTOPICKÉHO MYŠLENÍ NEJEN V RÁMCI SCI-FI

Pozývame vás na prednášku spojenú s diskusiou na tému Premeny utopického myslenia nie len v rámci sci-fi, ktorá sa bude konať vo štvrtok 17. apríla 2014 od 17:00 hod. v galérii DOX v Prahe.

Detaily nájdete na webovej stránke CIANT alebo na facebookovskej stránke akcie.


Anotácia

Žijeme dnes sci-fi těch, kteří už nežijí? Není dnešní realita vlastně utopickou představou našich předků? Jaký je vztah filmových a literárních fikcí k vědeckému a společenskému vývoji? Jaká je úloha přemýšlení o budoucnosti v našem aktuálním životě?

Těmto otázkám se hodláme věnovat na naší čtvrteční otevřené debatě v Centru současného umění DOX. Na dalším z večerů v rámci série Budoucnost propojování vědy a umění dostanou slovo ti, kteří jsou v otázkách budoucnosti na slovo vzatí – znalci a tvůrci science-fiction – šéfredaktor revue XB 1 Martin Šust, prozaik František Novotný a překladatelka a filozofka Jitka Cardová.

Jejich rozprava však nebude ani úzce scifistická, ani školsky teoretická. Očekáváme razantní názory na úlohu utopického myšlení pro současnost a debatu, která nebude postrádat odvahu ke spekulaci a svobodu k vizionářství. Chcete-li být u toho, těšíme se na shledanou ve čtvrtek 17.4. v 17:00 v galerii DOX.


Vstupné: zadarmo.

Debata prebehne v českom jazyku. Pre zabezpečenie miesta odporúčame rezerváciu vopred na e-mailovej adrese jan.gregar[at]ci­ant.cz.

Projekt je realizovaný za podpory programu Leonardo Da Vinci, Transfer of Innovation.


Jan Gregar VETLICAT Project Manager


13. apríla 2014
Fandom SK - PR