Pozvánka: FantáziaFest 2018

Socha - CEFA (Warhol)
Fantázia 2018 - obálka

Tohoročný knižný veľtrh Bibliotéka 2018, ktorý sa koná v dňoch 8. až 11. novembra 2018, sa bude fantastikou len tak hemžiť.

Už v piatok o 11:00 si môžete pozrieť prezentáciu novinky Daniela Heviera – Chymeros: Tajné miesto, kde deti učia dospelých (fantasy pre 9+) či o 15:00 si vypočuť prednášku Fantastika a história v tvorbe Zuzany Kuglerovej. Hneď za ňou bude o 16:00 prezentácia nedávnej návštevy slovenského herca Vladimíra Furdíka (Nočný kráľ v seriáli Games of Thrones), ktorú uvedie Nekonečno.sk.


Ťažisko programu pre fanúšikov fantastiky bude najmä v sobotu pod spoločným názvom FantáziaFEST 2018, ktorý garantuje Fantázia o.z.

O 10:15 hod. vás čaká Fantastický kvíz so SlavConom – autorka románu Parstelvan Silvia Zeumerová a jej megarýchly kvíz.

O 10:30 hod. predstaví svoj debut – poetický fantasy príbeh o sile lásky, ktorá obstojí nielen v boji s mečmi, ale aj v súboji sŕdc s názvom Parstelvan: Pečať jeho autorka Silvia Zeumerová.

O 11:00 hod. vás bude čakať kopec Fantastických noviniekLuciou Lackovičovou. Lucia vyspovedá predstaviteľov vydavateľstiev Albatros, Artis Omnis, Hydra a Carcosa o ich najnovších tituloch.

O 11:30 hod. sa bude krstiť Dom 490 hororového autora Marka E. Pochu.

Presne o 12:00 hod. si bude hrsť slovenských autorov nedočkavo obhrýzať nechty, lebo nasleduje vyhlásenie víťazov súťaže poviedok žánru fantastiky v anglickom jazyku Fantasy Award 2018 a predstavenie e-knihy najlepších poviedok súťaže z ročníka 2015.

O 12:15 hod. sa sála zaplní fanúšikmi a autormi Martinus Cena Fantázie 2018. Slávnostné vyhlásenie výsledkov najprestížnejšej súťaže poviedok žánru fantastiky. Za účasti porotcov Pavla Rankova, Sama Trnku, Soni Borušovičovej, Erika Fazekaša a Juraja Búryho budú spomedzi finalistov slávnostne vyhlásení a odmenení víťazi 16. ročníka súťaže. Udelená bude tiež Cena poroty, žánrové ceny: Cena Bibliotéky, Cena Béla, Cena fantasy, Cena ESET a na záver bude predstavený absolútny víťaz, ktorý vzíde z hlasovania čitateľov stránky Martinus.sk.

O 13.45 hod. bude nasledovať krst knižnej novinky Fantázia 2018. Organizátori literárnej súťaže Martinus Cena Fantázie Lucia Lackovičová a Ivan Aľakša predstavia a pokrstia antológiu najlepších poviedok šestnásteho ročníka – Fantázia 2018. Vyše 400-stranová kniha obsahuje tie najlepšie a najzaujímavejšie fantastické poviedky súťaže s kompletným bodovým hodnotením zúčastnených poviedok.

O 14.15 hod. určite oceníte besedu Slovenská fantastika smeruje do TV: Jozef Karika a Juraj Červenák. Najznámejší a najúspešnejší domáci autori fantastiky Jozef Karika a Juraj Červenák na besede predstavia filmové spracovania svojich iterárnych diel. Jozef Karika porozpráva o tom, ako vznikala filmová podoba románu Trhlina, ktorý získal Cenu čitateľov v súťaži Anasoft litera 2017. Juraj Červenák bližšie predstaví plány filmového spracovania knižnej série o kapitánovi Steinovi a notárovi Barbaričovi.

Podrobnosti o týchto a ďalších podujatiach v rámci Bibliotéky 2018 sa dozviete na stránke Incheby.


Zdroj: INCHEBA a Ivan Aľakša, Fantázia, o. z.


6. novembra 2018
Fandom SK - PR