Opica 2003 - výsledky

Poviedková súťaž SF klubu Planéta opíc pokročila do ďalšieho štádia a vo svojom druhom ročníku znovu dala šancu zmerať si sily piatim odvážlivcom a ich siedmym súťažným príspevkom. Je to rovnaký počet ako vlani, čo samozrejme neukazuje na žiadny progres, ale taktiež na žiadnu stagnáciu. Vzhľadom k jej špecifickosti môžme prehlásiť, že si Opica buduje svoje malé, ale stabilné miesto v slovenskej a českej SF komunite. Vyhlasovanie výsledkov, diskusia s autormi a prezentácia komentárov poroty sa odohrala počas festivalu Istrocon Martini 2003 v komornej, ale veľmi príjemnej atmosfére. Okrem nezaangažovaných divákov sa ho zúčastnila trojica súťažiacich a polovica porotcov. Celkovo šlo približne o dvadsať ľudí, čo je vzhľadom k paralelne bežiacej predpremiére filmu Equilibrium určite úspech. Na prvom mieste sa umiestnila jediná žena medzi súťažiacimi, Lucia “Nefertiti” Droppová s poviedkou “Osud si človek nevyberá, ale stojí za to, pokúsiť sa ho zmeniť!” Prekreslený svet budúcnosti si získal sympatie väčšiny porotcov a Lucia tak zvíťazila s veľkým náskokom pred dvojicou prenasledovateľov, ktorí získali zhodný počet bodov a svorne obsadili druhé miesto. Aby sme boli konkrétnejší, šlo o dielka Tomáša Králíka “Zmetek” (nebol osobne prítomný) a Rostislava Boudu “Záblesk naděje”. Zo zostávajúcich dvoch súťažiacich sa večera zúčastnil len Palo Fabuš, ktorého poviedka “Súboj na život…” získala diplom za účasť. K poviedkam dostali súťažiaci komentáre od niekoľkých porotcov (Vilo Búr, Miloš Ferko, Rasťo Šarišský, Mišo Sedlár) a taktiež povzbudenie do ďalšej tvorby.

Na záver uvádzam celkové poradie a ďakujem Nefertiti za fotografie, ktoré by tu niekde okolo mali byť. Kompletné príspevky rovnako ako komentáre porotocov sú k dispozícií na www.planeta-opic.host.sk/…a/index.html Súťažiacim ďakujeme za účasť a tešíme sa na množstvo príspevkov v ďalšom ročníku.

  1. Lucia “Nefertiti” Droppová – Osud si človek nevyberá, ale stojí za to, pokúsiť sa ho zmeniť.
  2. Tomáš Králík – Zmetek
  3. Rostislav Bouda – Záblesk naděje
  4. Rostislav Bouda – Konec Slunce
  5. Palo Fabuš – Súboj na život
  6. Vojtech Holénia – Projekt č.015
  7. Vojtech Holénia – Stanica Delta

1. októbra 2003
Michal Sedlár