Ohnivé pero Q1 2014: Životobudič

Ohnivé pero

Sedel zablatený a popíjal. Víno chutilo fantasticky, najmä po čerešniach, ale aj kandizovanom ovocí a vanilke. Tsunami chutí sa rozliala po jazyku a v závere so sebou priniesla nasladlé barikové tóny.

Keď sa prepracoval takmer na dno, z verandy zaznel buchot. Neráčil sa otočiť tým smerom, veď dvere nechal úmyselne pootvorené a celú noc iba vyčkával. Zatiaľ vyprázdnil pohár. Keď ho pokladal späť na stolík, cinkol okrajom o jeho druha. Ten stál doteraz osamotený a nedopitý, s výrazným odtlačkom pier na čírom skle.

Za okamih zacítil jej nový parfum. Zeminu po daždi.

„Vitajte späť, moja drahá. Skutočne životodarná odroda.“

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý týždeň jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž trvá priebežne, kým prichádzajú príspevky.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) ktoré sú oznámené s dostatočným predstihom. Ku dňu čiastkovej uzávierky sa uskutoční vyhodnotenie poviedok, ktoré boli publikované medzi dvoma čiastkovými uzávierkami. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.

21. apríla 2014
Milan Vričan