Ohnivé pero Q1 2017: Eduard a Marie

ohnive pero

Marie seděla u okna svého pokoje a dumala nad svou existencí. Ve svém mladém, ale již dospělém věku dvaceti pěti let ještě nikdy nezažila opravdovou lásku.

Při přemítání svých myšlenek si představovala, jak by měl vypadat její budoucí miláček. Zasnila se a koukala se z okna na noční zimní oblohu. Při dlouhém pozorování nebe se její zrak náhle přesunul na hřbitov, který ležel hned naproti domu, ve kterém bydlela. Uprostřed něj zahlédla tajemnou osobu mužského vzhledu zahalenou v černém zimníku koukající se přímo do jejího okna. Vyděšená Marie se schovala pod parapet okenice, a když se podívala zpět na hřbitov, tajemná osoba tam již nebyla.

Následující den měla Marie schůzku se svou nejlepší přítelkyní Šarlotou. Šarlota byla typická svůdnice a lichotnice, ke které se muži jen lepili. Její povahový charakter nepatřil zrovna k nejlepším, dělala vše jen pro svůj vlastní prospěch. To Marie byla přesný opak Šarloty. Dívky se od sebe lišily i po vzhledové stránce. Šarlota byla velmi atraktivní. Zatímco Maruška byla úplně obyčejná mladá slečna, která nosila své dlouhé hnědé vlasy stažené do culíku nebo drdolu. Oplývala ovšem ohromujícím charismatem, které Šarlotě chybělo.

Dívky se sešly ve své oblíbené kavárně U Černého Orla, která se nacházela v temném zákoutí jejich města. „Šarloto, neuvěříš, co se mi včera stalo. Seděla jsem v okně a na hřbitově jsem uviděla temnou postavu a ta vzápětí zmizela.“

„Ale Maruško, kdo ví, co jsi viděla. Máš moc bujnou fantazií! Mělo to stvoření aspoň hlavu? Zeptala se jízlivě.

„Ha ha, moc vtipné.“

Dále to s ní Maruška nerozebírala, nechala ji, aby mluvila sama o sobě, to Šarlotě šlo nejlépe.

*

Když se Maruška vrátila domů, šla se podívat z okna, zda znovu zahlédne na hřbitově onoho muže, ale viděla jen prázdné hroby. Za malou chvíli se koukla znovu a spatřila ho. Tentokrát si ale všimla jeho pronikavých očí, které na ni působily ohromujícím dojmem i na dálku. Marie sebrala všechnu odvahu, co měla a šla za ním na hřbitov. Přibližovala se blíž a blíž, její srdce bušilo čím dál silněji. Když přišla na místo, rozhlédla kolem sebe, ale nikoho neviděla. Vtom najednou uslyšela příjemně zastřený hlas:

„Přeji krásný večer.“

„Dodobrý vevečer. Proč mě sledujete?“

„Jmenuji se Eduard Van De Hel a Vaše osoba mě zaujala nesmírnou krásou a přirozeností.“ Marií se podlomovaly kolena. Zadívali se do očí a dívka se zamilovala do tajemného Eduarda na první pohled. Jeho osoba jí naháněla strach a zároveň se cítila v bezpečí. Začali si spolu povídat, mluvili o všem možném a dokonce se Maruška rozpovídala tak, jako nikdy předtím. Eduard působil jako čerstvý třicátník. Vypadal přesně tak, jak si ho vysnila.

Marie prožívala nejlepší týdny svého života. Byl to romantický a zároveň dech beroucí zážitek. Stále se jen líbali a mazlili při svitu temného měsíce.

Marií vadilo jen jediné, že o Eduardovi ví jen tak málo a milostná setkání se konala pouze v noci. Několikrát ho žádala o schůzku během dne, ale on se vždy vymluvil, že má hodně práce.

Druhý den se Marie chystala na další schůzku s Eduardem. Tentokrát byla pevně rozhodnutá, že se mu odevzdá celá a stane se konečně ženou. Když přišla na hřbitov, jeji milý již na ni čekal. Měl radost a lásku v očích, jakoby cítil, co má Maruška v plánu. „Edíku, půjdem dneska ke mně domů? Chtěla bych Ti něco ukázat.“ „Rád!“

Eduard se zastavil před prahem. „Nestůj ve dveřích a pojď dál.“ pozvala ho. Najednou ji chytnul a začal zběsile líbat. Dívka byla celá rozpálená. Líbající se pár se přesunul na postel. „Jsi tak krásná, Miluji Tě!“ „Taky Tě miluji, ale musím Ti něco říct, jsem stále panna.“ „Myslel jsem si to, právě proto si mě k sobě přitáhla.“ zašeptal. Po dlouhém mazlení, které doprovázela romantická hudba, konečně došlo na vášnivé milování. Těsně před svítáním se Eduard vypařil.

„Cítím se konečně jako pravá žena! Mám chuť to vykřičet do světa.“ pomyslela si. Zavolala alespoň Šarlotě. Když jí to vše vypověděla a prozradila i pikantní detaily, bylo v telefonu zpočátku ticho. Po chvilce se ze sluchátka ozval ironický hlas: „No to jsem ráda, že jsi šťastná.“ Šarlota začala Marií závidět, ačkoliv ona sama už měla za sebou hned několik milostných románků.

Tentýž večer se Marie setkala s Eduardem. Eduard jí vyznal lásku pod svítícími hvězdami. Maruška byla opět v sedmém nebi, euforie bohužel skončila v tu chvíli, když jí Eduard přiznal, že není normální člověk. „Milá moje, jsem upír, je mi sto let.“

„To si děláš srandu, že?“

„Ne, pojď, ukážu Ti to.“

Eduard vzal svou milovanou do náruče a obletěl s ní celé město. Poté se opět vášnivě milovali.

Maruška Šarlotě prozradila, že Eduard je upír. „Tak to je hustý!“ vykřikla. „Ale musí to zůstat v tajnosti! Jasný?“ Šarlota jen pokývla hlavou.

Druhý den si Šarlota našla internetové stránky týkající se upírů. Zaujala ji jedna věc. Dočetla se, že když postříká oči upíra svěcenou vodou a odříká latinkou větu „Dum vivimus vivamus.“ upír ztratí veškeré zábrany a lidskost. Dostat ho může z toho jen velmi traumatizující situace. A to pro upíra, který ztratí svou lidskost, je téměř nemožné.

Maruška celý den ležela v posteli, měla vysoké horečky a rýmu. Neměla na nic náladu. Najednou zazvonil zvonek. Šla otevřít. Ve dveřích stála Šarlota se šalamounským úsměvem. „Tak co ty marode? Hele, klidně zajdu na hřbitov a povím Tvému milému, že nemůžeš přijít.“ nabídla se. Marušce se to zdálo poněkud divné, ale neměla sílu ani odporovat, tak souhlasila. Šarlota se v duchu zaradovala.

Šla na místo a najednou uviděla postavu v černém kabátě. „Jsem Šarlota, Maruščina kamarádka.“ zakřičela. Eduard se hned objevil přímo před ní. Vyřídila mu vzkaz od Marie. Milující upír tiše zkonil hlavu. V tu chvíli mu Šarlota vyprskla do očí svěcenou vodu a rychle odříkala latinskou větu. Eduard se začal svíjet bolestí. Padl k zemi. Změnil se mu výraz v očích. Z roztomilého a záhadného kukuče se stal ostrý, zlý a lačně chtivý pohled. Šarlota se k němu sklonila. Když v tom najednou ji popadl a začali se vášnivě líbat. Skočila mu na krk a obvázala jeho tělo jejíma nohama. Stáli uprostřed hrobů a oddávali se divokému sexu.

Když Marie z okna uviděla, co tam spolu dělají, zatemnilo se jí před očima. Během sekundy se zhroutilo vše, co se jen dalo. Srdce měla roztříštěné na milión kousíčků. Otevřela okno, vylezla na parapet, roztáhla ruce a volným pádem z něj skočila.

Mezitím na hřbitově pokračovaly drsné sexuální hrádky. Eduard dosahoval orgasmu a v té blaženosti Šarlotu vysál do poslední kapky krve. Bezvládné tělo položil na zem a odkráčel. Šel kolem mrtvé Marie. Když uviděl její zakrvácenou tvář, strnul. Obličej nevinné dívenky mu byl důvěrně známý. V ten moment se mu vrátila lidskost, pocity i všechny vzpomínky. Jejich láska byla tak silná, že i přes temné praktiky Šarloty to překonala. Jeho pocit viny byl tak silný, že již nechtěl žít. Došlo mu, co všechno zavinil.

Rozhodl se tedy, že se vystaví slunečnímu svitu. Odebral se na kopec, kde vycházelo slunce. Roztáhnul paže a plakal nad tragickou láskou. Sluneční paprsky ho pálili na popel, ale bolest, kterou cítil v sobě, byla tisíckrát horší. „Odpust mi má lásko mého života, snad se setkáme na druhé straně a naše láska potrvá navždy!“ vydechl naposled Eduard a jeho prach se rozprášil do okolí. Rostliny, které z něj vyrostou, budou navěky odrážet příběh tragické lásky.

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž trvá priebežne, kým prichádzajú príspevky.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä záverečné verejné hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

6. februára 2017
Marie Stříbrná