Ohnivé pero Q1 2017: Budúcnosť v srdci

ohnive pero

Letná morská bríza, blankytná obloha, vlhký piesok toto sú atribúty pre ideálny život v opustenej chatke pri drahých susedoch zvaných nikto. Aj náš hlavný hrdina takto prežíval s priam hurónskym menom Hercule de Braganza. Keď sedel vo svojom vysnenom plážovom sedadle a popíjal ostré Martiny videl ako sa v diaľavej páľave niečo mihá a tak odišiel od svojho rituálu zabudnutia a vydal sa na obhliadku jak kráčal kontúry neznáma sa vyjasňovali prišiel na miesto uvidel ešte neznámejšiu vec ako keď sa trblietala. Pred sebou mal prístroj s hŕbou káblov, trubiek ale najviac čo ho zaujalo bolo sedadlo uprostred tejto mašinky a tak sa usadil a pred sebou uvidel panel s číslami nechápal tomu ale následne s bystrím dôvtipom zadal 15.4.5026 rýchlo vystrelil rukou na zelený gombík a následná vlna ho preniesla tam kde si to zaželal. Ocitol sa vo veľmi interesantnom svete ale prv sa zhlboka nadýchol a potom už len kašlal ale tomu nezabránilo aby sa obhliadol okolo seba a uvidel pustý svet bez toho čo by tam malo byť. Ako mu pracoval um zrazu omdlel ale prv než omdlel ucítil ostrú bolesť na šiji. Stuhnutý a vyčerpaný sa prebral na zemi so železnými stenami ale dvere nik. Jak vstával zo studenej podlahy obrátil sa dozadu a uvidel prvého tvora ktorému mal čo vysvetľovať. Tvor sa spýtal“ ako vás v prvom rade mám volať „odpovedal“ Hercule “. „Prosím nasledujte ma“ ako vychádzali vošli do výťahu a tvor stlačil čo najvyššie číslo a okamžite jak sa dvere zavreli tak sa ihneď aj otvorili vyšli z tohto rýchleho výťahu Hercule sa rozbehol a narazil na okraj múru strechy to čo uvidel ho prekvapilo alebo skôr to čo nevidel. Bola ta len obloha so sto percentným vzduchom “Tak čo hovoríte Hercule“ odpovedal s náramným cynizmom „Čo by ste chceli počuť“,“ Že ako to že ste sa ocitli v budúcnosti alebo otázka typu prečo“,“ Keď som prišiel nebolo tam dole nič čo sa ta stalo“,“ Na všetky otázky vám odpoviem po poriadku ale najskôr by sme si mali sadnúť čo hovoríte“,“ v poriadku“,“ Tak pýtajte sa“,“ Prečo bol ten stroj pri mojom dome“,“ Bola to chyba pri ktorej pracovnici urobili neuvážené rozhodnutia“,“ Ale predsa nie je mi jasné prečo urobili takú akoby cielenú chybu nezdá sa vám“,“ Možno to sa už nedozvieme ale niečo sa môžete dozvedieť vy“,“ naozaj som v roku 5026“,“ áno“,“ Prečo ale hlavne čo sa stalo za tých 3000 rokov“,“ Nukleárne vojny, boje s mimozemskými kolóniami a strata skoro všetkého za čo ste v minulosti bojovali“, “ Skúste my to trocha priblížiť“,“ Dobre tak napríklad stratili sme slobodu po Xinovi to bol jeden diktátor ktorý sa zmocnil vlády nad Zemou pred 1423 rokmi a automaticky mu aj dávali poctu mimozemské kolónie ako vazalské planéty od tejto udalosti sme stratili všetko a ako je zrejmé uvrhol na seba absolútnu moc zabil každého kto sa mu postavil aj najmenší náznak odporu bol potlačený“,“ Prečo sa nevzbúrite alebo ho neodstránite“,“ Stelesňuje zlo a temno ktoré požiera jeho srdce ale Xin nebol hlavný problém ešte pred Xinom Zem bola hrozné miesto rieky, moria boli otrávene zem páchla smrťou od mŕtvych detí, žien svetu vládla chamtivosť a moc.“,“ Preto musím ísť naspäť do mojich čias aby som rozosieval pravdu“ tvor vstal a bol evidentne rozrušený“ Pravdu, pravdu akú pravdu aj keby ste ľudom hovorili tú vašu pravdu nikto by vám neveril a aj tak nie je pravda iba utrpenie a skaza myslíte si že ľudia sú schopný nápravy ja nie sú to stvorenia ktoré majú hlad, hlad väčší ako čokoľvek iné a nič ich nezastaví iba pomyslenie nato že už viac nemôžu dostať lebo všetko majú“,“ To znie hrozne vaša nádej zhasla ale moja nie a ešte to môžem zvrátiť len potrebujem aby ste mi pripravili ten prístroj do môjho času“,“ To bohužiaľ nebude možne mám príkaz od rady aby som vás eliminoval ako možnú hrozbu pre našu bezpečnosť je mi to ľúto“,“ Panebože máte možnosť zachrániť Zem a vy len tak túto možnosť zahodíte. Prosím len vy môžete nás všetkých zachrániť je to len na vás“,“ Ako ste povedali moja nádej zomrela“. Bleskovým chvatom zobral zbraň a zastrelil naivného muža z minulosti pána menom Hercule de Braganza. Tvor zasadil zbraň do puzdra a odišiel s horkou slzou stekajúcej po chvejúcej sa tvary.

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž trvá priebežne, kým prichádzajú príspevky.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä záverečné verejné hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

13. februára 2017
Tom Janus