Ohnivé pero Q1 2015: O teorii smažky

Ohnivé pero

Ty seš stejně větší smažka, než ta největší smažka!

To teda ne! Smažka seš ty a ještě větší než já, takže tvoje tvrzení nemůže platit.

Jak na tebe tak koukám, tak ti Malý holky dávaj dost zabrat i po těch pár dnech, kdy došly. To bude buď fleshback, nebo je potají smažíš dál.

Ty smažíš, ty smažko, i když připouštím, že Malý holky byly hodně vysmažený.

No, vysmažený bylo hlavně to, jak jsi po nich lítal totálně vysmaženej v dece po kempu, protože jsi ve svých posledních hadrech skočil do Jezera.

To sem teď netahej. Tam byly vysmažený všichni a nejenom já.

To je taky fakt, ale jen tys musel s Tučňákem autem až domů, protože si neměl kalhoty.

Ale vy jste s sebou měli aspoň chlast, takže jste se včera bavili určitě víc než já.

My měli s sebou hlavně Malý holky, a proto jsme byli tak vysmažený. Ale tys byl stejně vysmaženější.

Blbost. Když jsme se pak sešli s Danikem a Blážou v hospodě, byly jsme vysmažený všichni stejně.

Ne! Ty a Danik jste byly vysmažený víc.

Ty seš ale extrasmažka, protože kdybys byl normální smažka, tak bys tohle nemoh nikdy ve svým vysmaženým životě říct.

Víš co, ty smažko?

Co?

Víš, na co se napijem?

Nevím.

Na mikrokosmos.

Cože? Pche. Proč právě na mikrokosmos?

Protože mikrokosmos je tak dokonale vysmaženej jako makrokosmos.

Nechápu, co je na něm vysmaženýho, ty smažko!

Všechno je na něm vysmažený a nejvíc to, že je právě tak vysmaženej.

Ty seš vysmaženej, ne kosmos, ať už má jakýkoli rozměry. Vypadáš spíš, jako bys měl pěkně vysmaženej fleshback po Malých holkách.

Jo, to jo, ať teda žijou vysmažený Malý holky! Na to se napijem, ty smažko.

Jasně, na Malý vysmažený holky!

(Mocné říhnutí po přípitku)

Jó, konečně sis krknul jako pořádná smažka. Tak ses přece jen začlenil.

Kam?

On se ptá kam! Mezi smažky přece.

Smažky vůbec nekrkaj jako já. Smažky krkaj spíš, jako ty.

To je nesmysl, slyšels už někdy krkat smažku?

Určitě krkaj úplně jinak než já.

Nemáš pravdu, Krkaj skoro na chlup stejně. Ale ty krkáš tak nějak líp. To je důkaz, že seš ještě větší smažka, než ta největší smažka.

To je blbost. Měl bys přestat kecat a radši přemýšlet o něčem užitečným.

Jako vo čem?

Třeba vo tom svým vysmaženým životě.

Tak tohle je blbost ještě větší. Já vo životě totiž nepřemýšlím, já ho žiju.

Nesmysl. Nemůžeš žít a přitom si naprosto neuvědomovat základní pravidla života.

A to je podle tebe, ty smažko, co?

Základem je uvědomit si, co je to mikro a makrokosmos a jak se ve svý naprostý rozlišnosti vlastně až nehorázně prolínaj.

Tak teď je jasný, že seš už totálně vysmaženej. Co zase máš s tím mikrokosmem? Co je mě do ňákých vysmažených protonů a elektronů?

Je vidět, že smažka jako ty si nikdy nemohla všimnout, jak je uspořádání atomu podobně vysmažený jako uspořádání vesmíru?

Ne, zato jsem si všimnul jiných vysmažených věcí, ty smažko.

No jasně. Ty seš smažka, co potřebuje vysvětlit mojí teorii.

Teorii o smažkách? Tvojí vysmaženou teorii? Tak to určitě zvládneš, jestli se ponoříš hloubejc do sebe.

Ale hovno. Teorii života.

Jo teorii života, tak to si od smažky, jako seš ty, rád poslechnu.

Ty nejvytaženější smažko ze všech vysmažených smažek, to si tedy poslechneš. Částice v atomu jsou elektrony, protony a neutrony. Tos řek dobře, asis měl jasnou chvilku, i když tomu se dá u smažky jako ty těžko uvěřit.

To říká ten pravej.

Nepřerušuj. Tak ty částice. Jádro atomu je jako Slunce a elektrony v něm jsou energií, co ovlivňuje život vně jádra.

To sou ale vysmažený kecy. V jádře sou přece protony, ty smažko.

Aha, no to nevadí, tak protony. A elektrony jsou v obale. Jako planety, chápeš?

No jo, radši jo. A jak je všechno navzájem tak vysmažený, může se pak zdát, že jedno je druhým a naopak.

Jako že naše sluneční soustava je atom?

Jasně, ještě to s tebou není tak zlý, ty smažko.

Aha, takže kolik, máme planet?

Osm. Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Neptun a Uran (totiž opačně).

A Pluto.

Pluto nepočítej. Ten je pěkně vysmaženej. Stejně ho brzy určitě škrtnou.

Takže naše soustava má v periodický tabulce podle Mengeleho …

To byl Mendělejev. Mengele věci taky sestavoval, ale jinak. Věř mi, že toho bys potkat nechtěl, to byla totiž hodně velká smažka.

Vždyť já vím. Sem se splet, no co. Co jsme teda za atom?

Osmej je kyslík, ty smažko.

Ty smažko, fakt kyslík? No to je bomba. Celej náš vysmaženej život je založenej na kyslíku a uhlíku.

Konečně sto pochopil, ty smažko. A protony a elektrony stejně jako ta energie Slunce a naše planety – je to přece jasný. Nevidíš tu souvislost?

No jo, teď už jo. To je ale pořádně vysmažený. A čím dál víc je mi jasnější, jak velká seš vlastně smažka.

Hurá! A teď se na ten mikrokosmos můžeme napít.

Proč bysme měli pít na nějaký vysmažený protony a elektrony?

Protože se z nich skládá všechno a budeme tím pádem pít na všechno. Nebo ti to můžu ještě jednou vysvětlit. Taky by bylo zajímavý rozebrat ty ještě menší částečky hmoty.

No, to ne, jen to ne.

Víš, že jsou ještě menší částice? Myslím, že se jim říká kvarky. S těma se teprv ten problém stává pořádně vysmaženým.

Jó, škvarky – ty sou tedy pěkně vysmažený.

Ne škvarky! Kvarky to sou, ty smažko.

No a co má s těma vysmaženýma š… teda kvarkama bejt?

No přece to, že jsou vytaženější než ty nejvytaženější protony a elektrony.

A neutrony taky?

No jasně, na neutrony bych úplně zapomněl. Díky ty smažko

Ty máš ale vysmažený kecy.

A co si myslíš, že je vysmaženějšího, než celej tenhle svět od toho nejmenšího až po to největší.

No, přece to, že jsme tady, ty smažko, a to že jsme tak vysmažený.

A vo čem, prosim tě, mluvím celou dobu? Vysvětluju ti tady, že všechno je tak dokonale vysmažený, protože je to tak… tak… tak vysmažený.

Ááá, Kokolo, ty seš stejně ještě větší smažka, než ta největší smažka. Ty seš už úplně dosmaženej.

Ale kecy. Všechno je vysmažený stejně. Od škvarku, teda kvarku až po boha.

No, to teda jo – bůh je vůbec pěkně vysmaženej.

Já bych dokonce řek…

Co bys dokonce řek?

Řek bych, že bůh je ještě větší smažka, než ta největší smažka.

…že bůh je ještě větší smažka, než ta největší smažka. Tak na to se napijeme.

Jo, tak na vysmaženýho Boha, ty smažko.

Na boha!

Ty, Matoši, poslouchej, ty seš stejně smažka.

Jo, stejně jako bůh.

Jo, jako celej svět.

A když si vezmeš ty vysmažený kvarky, tak zjistíš, že je vysmažený všechno

Teď kecáš, a to tak vysmaženě, že za to můžou možná Malý holky, co?

Si piš. Celý je to vysmažený. Někdy mi to připadá, že je vysmažený všechno – to sem vlastně už řek, ne? – Ty mě blbneš, ty smažko.

Já? Ne – to ty seš tak vysmaženej, že seš z toho úplně zblblej.

Stejně jako ty škvarky, ty smažko.

Tak se na ty škvarky napijem, co?

Jasně.

Tak jo.

To pivo je nějaký divný, nezdá se ti?

Ne. Mě připadá dobrý a ty si taky nemůžeš stěžovat smažko, vždyť už ho tady piješ bezmála tři hodiny.

Stejně se mi ale zdá nějaký vysmažený.

Rozhodně je ale lepší než tatranka s hořčicí.

Jak to můžeš vědět?

Chutnal jsem to.

No jo. Vysmaženej Kokola. Ty seš ale prase.

To teda ne. Prase nejsem. Smažka možná, ale i o tom bych pochyboval, protože ty seš ještě větší smažka, než ta největší smažka.

A víš, že máš možná pravdu?

To bych řek, ty smažko.

Máš pravdu, pokud uznáš, že vysmažený je všechno stejně.

To bych ale popřel to, že ty seš ta největší smažka.

To je vlastně pravda. Tak to neuznávej.

Taky že to neuznám ty smažko.

Je mi to jasný.

No, ještě aby ne. Vždyť máš v sobě pátý pivo a pořádnej fleshback po Tučňákových Malých holkách, ty smažko.

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý týždeň jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž trvá priebežne, kým prichádzajú príspevky.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) ktoré sú oznámené s dostatočným predstihom. Ku dňu čiastkovej uzávierky sa uskutoční vyhodnotenie poviedok, ktoré boli publikované medzi dvoma čiastkovými uzávierkami. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.

16. marca 2015
Petr Doležal