Ohnivé pero Q1 2014: Protoplazmická balada

Ohnivé pero

V dobách, kdy bylo všechno ještě tak, jak má, a kontinuum se vyvíjelo přímým směrem, se odkudsi zjevil rušivý záblesk. Do harmonického vztahu dvou singulárně jednotných elementů osud dupnul a posedl jednoho z nich jiným prvotním účelem, s nímž měl své vlastní plány.

Tento prvek se ocitl sám – izolován, nenáviděn, opovrhován a k smíchu. Dlouhé předlouhé zlomky nanosekund narážel do chladných prvků se záporně nabitým nábojem a nepřístupnými spiny, které mu byly sice podobné, leč nejevili o kompatibilitu a tím méně nějakou reakci s jeho vlnovou délkou zájem. Najít nějaké a založit s nimi prostředí pro novou sloučeninu nejméně o pěti podvojných vazbách! To byl jeho sen, pokud je tedy prvkům dovoleno snít.

Během další nekonečné vteřiny začal být smutný. Pochopil, že je nucen k věčné samotě v inertním prostředí, které bylo jeho domovem – ve světě všeho stejného. I rozhodl se, že to změní, změna je přece doménou existence, a naplněn touto touhou napřel svou veškerou energii k tomuto cíli. Začal se prodírat skulinkami prázdna a konečně ji našel. Malou, roztomilou, kladně nabytou krčící se jen kousek od něho.

Leč čas je ve svých nejkratších intervalech velice škodolibý. Po rychlé a zrádné dohodě s prostorem nasměroval jednu z posledních částic antihmoty jeho směrem a právě ve chvíli, kdy měl už skoro jasno o svém konečném protonovém čísle, antihmota dostihla jeho vnější obal a anihilovala s ním v prudkém záblesku, který je oba pohltil a proměnil v čirou energii.

Jeho místo hned zaplnily další mnohem flexibilnější prvky, které už o své budoucí podobě měli jasno dávno před ním.

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý týždeň jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž trvá priebežne, kým prichádzajú príspevky.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) ktoré sú oznámené s dostatočným predstihom. Ku dňu čiastkovej uzávierky sa uskutoční vyhodnotenie poviedok, ktoré boli publikované medzi dvoma čiastkovými uzávierkami. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.

10. februára 2014
Petr Doležal