Ohnivé pero q1 2013: Nie je ľahké byť drakom

Ohnivé pero

„To je ale nuda,“ povedal a pokúsil sa telekineticky dopraviť do koša papierovú guľu. Spadla asi tridsať centimetrov vedľa.

„Ti poviem. Nie je do čoho pichnúť,“ odvetil jeho kolega a povolil si kravatu. Telekineticky.

„A minulý týždeň to bolo ešte horšie.“

„Nechápem prečo si všetci myslia, že robiť na Ministerstve je nejaká úžasná práca.“

„Ani ja. Doprial by som im jeden deň takej nudy. Hneď by boli ticho. A my? My to musíme znášať štyri dni v týždni.“

„Veru. Ale oni si myslia, že je to neviem aká sranda, že tu každý deň nasadzujeme krky, aby sme ich ochránili. Samé výbuchy, bojové kúzla a strieľanie.“

„Hmm.“ Súčasne so zaklopaním do miestnosti vstúpil tretí muž v sivom obleku.

„Pošta, chlapi,“ povedal a zamával svetlo modrou obálkou.

„Vďaka, polož to prosím na stôl,“ povedal prvý úradník a čosi zúrivo ťukal do počítača.

„Máte toho veľa?“

„Od rána makáme. Dnes to vyzerá na nadčasy,“ nedal sa zahanbiť druhý a dával klávesnici poriadne do tela.

„Tak vás nebudem viac vyrušovať. Idem ešte hore. Na šieste,“ povedal a spiklenecky žmurkol.

„Maj sa.“

„Čaute.“ Hneď ako sa zavreli dvere, obaja skočili po obálke.

„Daj to sem.“

„Nie, pusti to.“

„Prestaň, lebo to potrháš.“

„Pusti to, som služobne starší,“ použil prvý argument najväčšieho kalibru. Druhý si len rezignovane vzdychol a prenechal mu obálku.

„Tak čo? Čo je to?“ spýtal sa po chvíli.

„Pozri sa sám,“ povedal a podal mu list.

Dobrý deň.

Týmto chcem požiadať o zaradenie do rekvalifikačného kurzu pre nadprirodzené bytosti. Svoju žiadosť odôvodňujem nasledovne:

  1. Nemožnosť uplatniť sa na trhu práce.

    O drakoch sa v súčasnosti netočia takmer žiadne filmy a ak áno, autori radšej využívajú digitálne draky (vraj kvôli nižšej cene). A hrať v nejakom treťotriednom filme dinosaura je pre draka viaž než nedôstojné.

  2. Nízka spoločenská prestíž drakov.

    Sme považovaní za asociálne a sociopatické zjavy a s takouto nálepkou sa nežije ľahko. Veľmi rád by som sa začlenil do majoritnej spoločnosti, no rôzne stereotypy a predsudky ľudí mi v tom bránia. Pri pokuse zaregistrovať sa v knižnici som bol požiarnou hliadkou vyvedený z jej objektu a následne mi bol daný súdny zákaz priblížiť sa k akejkoľvek knižnici na menej ako 50 metrov. Nemám žiaden spoločenský život (o nadväzovaní známostí ani nehovorím). Áno, uznávam, že k takémuto štatútu drakov v spoločnosti prispel najmä Dráčik. Zdôrazňujem však, že sa dištancujem od akýchkoľvek výčinov tohto narkomana a gamblera, ktorý sa stal obeťou vlastnej popularity.

Z uvedeného jasne vyplýva, že profesia drak nemá v dnešnej znalostne orientovanej ekonomike a spoločnosti miesto. Žiadam preto o rekvalifikáciu na upíra.

Vopred ďakujem za kladné vybavenie mojej žiadosti.

S pozdravom

Drak Serafín Augustinovič Pažar IV.

PS: V prílohe prikladám štruktúrovaný životopis.

„Trápne, nie?“ opýtal sa, keď dočítal.

„Nuda,“ zívol prvý.

„A schválime mu to?“

„No neviem. Dnes nie je stránkový deň.“

„Ale predsa, je to drak.“

„Má na obálke uvedenú adresu odosielateľa?“

„Nie.“

„Tak to hoď k nesprávne vyplneným formulárom.“

„Oukej. Ideme na obed?“

„Hej, už by sme mali.“

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý týždeň jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž potrvá, kým budú prichádzať príspevky.
  • Existujú čiastkové uzávierky, ktoré budú oznámené s dostatočným predstihom. Ku dňu čiastkovej uzávierky sa uskutoční vyhodnotenie poviedok, ktoré boli publikované medzi dvoma čiastkovými uzávierkami.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov, názor redakcie a hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.

4. marca 2013
Erik Milec