Ohnivé pero - Televízor

Pekný predsviatkový deň!

Napokon bude v tomto roku predsa len o jedno Ohnivé pero viac. Berte to ako darček. Úplne zadarmo, nemusíte sa nám dokonca ani upísať na dva roky ako u mobilných operátorov.

Autor, ktorý sa ukrýva pod menom Towdee, dokazuje, že aj otravná reklama dokáže človeka vyburcovať k napísaniu sci-fi poviedky. A to aj napriek tomu, že písaniu sa nevenuje, pretože to podľa vlastných slov nevie. Ja by som až taký prísny nebol. Hodnotenie však nechám na vás – čitateľoch.

Televízor uverejňujeme mimo poradia najmä preto, že reklama, ktorá bola impulzom k jeho napísaniu, ešte stále bliká na našich sietniciach.

mišo jedinák

Televízor

Towdee

„Dobrý deň. Prosím vás, máte ten televízor s ambilajtom?“

Namaľovaná blondína zdvihla hlavu od ženského časopisu, chvíľu na Janu prekvapene hľadela, a potom sa jej tvár rozjasnila porozumením.

„Ale hej, Philipsy. Máme, ale sú drahé, od 55 000 vyššie.“

„55 000…“ zhíkla v duchu Jana, ale po krátkom zaváhaní súhlasila a vytiahla kreditku.

„A nezabudnite – nezapínajte ambilight!“ uškrnula sa ešte blondína a vrátila sa k časopisu.

--

„Sú Vianoce!“ povedala si Jana vzdorovito, keď podpisovala dvom mladým chalanom dodací list.

Televízor umiestnila naproti koženému kreslu, chvíľu sa hrala s nastavením programov a nakoniec s očakávaním stlačila tlačidlo „Ambilight“. Nič sa nestalo.

„Uvidíme večer,“ povedala si a siahla po televíznom programe.

--

Večerný program bežal naplno – Nicolas Cage bol práve vo forme, keď sa film prerušil a začali reklamy. Jana, zaborená v kresle, sa prebrala a ospalo pozerala na obrazovku.

Po reklamnom spote na Lenor nasledovala reklama na Philips.

Tlačidlo Ambilightu na ovládači tlmene zablikalo.

Bytom sa začala niesť vôňa pánskej vody po holení.

„Nezapínaj Ambilight,“ zašepkal mladý muž. „Nezapínaj ho…“

Tričko sa roztrhlo a odhalilo zelenú svalnatú hruď.

Vodu po holení vystriedal odporný zápach ako z kanalizácie a na koberec pred televízor dopadla veľká zelená tlapa.

Vydesená Jana už nevládala zo seba dostať žiadny výkrik. Iba tlmene zachrčala, keď sa k nej monštrum priblížilo a obrovskými rukami jej zovrelo krk. Akoby z veľkej diaľky ešte začula „Vravel som ti, aby si nezapínala Ambilight“, a potom sa prepadla do tmy.


22. decembra 2006
Towdee