Ohnivé pero - Posledný

Posledný

Pekný deň!

Prežili ste v zdraví valentínsky týždeň? Obsypali ste niekoho/obsypal vás niekto pohľadnicami, kartičkami, cukríkmi, čokoládami, plyšovými medvedíkmi, tričkami, hrnčekmi, hudobnými cédečkami, mobilnými telefónmi, knižkami, voňavkami, prezervatívmi (doplňte ďalšie) v tvare srdiečka? Je to šťastne za vami alebo máte srdcia ešte stále vytapetované novinovými výstrižkami s rubrikou „sobáše“? Ak patríte k tým druhým, vo vlastnom záujme prestaňte čítať. Cynickejšie naladení čitatelia sa môžu preklikať ďalej.

Martin Králik nepatrí medzi disciplinovaných, pravidelne píšucich autorov. Bližšie má k publicistike, a práve novinárčina ho naučila vyjadrovať sa stručne a jasne. Navyše ho obdarila schopnosťou trafiť presne tam, kde to spôsobí najväčší rozruch.

Internetová Fantázia už zažila jednu Martinovu poviedku (Tajomstvo krivých zrkadiel, pamätáte?). Počet komentárov sa vtedy vyšplhal poriadne vysoko. S dnešnou poviedkou sa rozhodol vytvoriť rekord pre Ohnivé perá (mimochodom, práve popri jeho poviedke vyznieva názov rubriky obzvlášť dvojzmyselne). Sľúbil mi to, tak ho nesklamte. (žmurk)

mišo jedinák


Posledný

Martin Králik

S bzukotom sa otvorili dvere a stál v nich On. Dve stovky nadržaných ženských očí si ho v sekunde premerali od chodidiel po temeno hlavy a späť. Stredný vek, atletická postava, súmerná tvár, pekný úsmev. Čo viac mohli chcieť?

Imperátorka sa postavila z postele a predstavila Ho: „Vážené zástupkyne! Toto je On, posledný žijúci muž v našej galaxii. Každá Naňho máte sľúbenú hodinu a pol. Dovoľte, aby som bola prvá.“

Nacvičeným pohybom zo seba zhodila bielu tuniku. Natiahla k Nemu ruku a hodila Ho na posteľ. Nasadla Naňho a začala tvrdo prirážať.

Takmer stovka žien v miestnosti a ďalšie stámiliardy pri interkomoch nasledujúcich šesť dní s naširoko otvorenými očami a ústami sledovali posledné súlože v galaxii.

Potom prišla nedeľa. V pondelok presne podľa programu všetky tie oči znova sledovali posledného muža – v relácii Jeho smrť. Galaktickú lotériu nakoniec vyhrali dámy, ktoré tipovali, že si vyberie klasickú pištoľ a slová: „Znechutili ste mi poslednú zábavu. Choďte do riti!“

Sledovanosť týchto relácií nikdy nebola prekonaná celogalakticky. Na jednotlivých planétach sa jej však vyrovnali prenosy z nemocníc, vysielané zhruba o deväť mesiacov neskôr. A na niektorých planétach aj živé vysielanie osláv, keď práve ich zástupkyňa bola tá šťastná. Keď sa práve jej narodil On. Možno raz tiež Posledný.


20. februára 2006
Martin Králik