Nominácie Nebuly 2001

Americká organizácia sci-fi autorov SFWA zverejnila nominácie druhej najdôležitejšej ceny v oblasti fantastickej literatúry Nebula 2001. Dve nominácie má iba aj u nás známa Catherine Asarová. (na snímke).

Romány V románoch bude jej dielu „The Quantum Rose“ konkurovať sedem diel, čo je nebývalý počet. Z tvrdej sci-fi známych autorov toho nie je v kategňorii veľa, no klasickej fantasy je tu dosť – ďalší diel fantasy trilňogie Georgea R.R. Martina „A Storm of Swords“, „The Tower at Stony Wood“ Patricie A. McKillipovej a klasicky temnú fantasy predstavuje Tim Powers, ktorému nominovali román „Declare“. Dve knižky majú nominované tvorbou mladí autori – Wil McCarthy román „The Collapsium“ a Jeffrey A. Carver „Eternitys End“. Medzi favoritov patrí aj prvý román Geoffreyho A. Landisa „Mars Crossing“. Landisa však nemožno nazvať nováčikom, jednu Nebulu už na konte má. Najviac týchto ocenení však z nominovaných autorov dostala Connie Willisová – tentoraz to skúša s románom „Passage“.

Dlhé poviedky V tejto kategórii sú naopak skôr tvrdé sci-fi známych mien. Patria medzi ne „A Roll of the Dice“ Catherine Asarovej, „Radiant Green Star“ Luciusa Sheparda „The Ultimate Earth“ staručkého Jacka Williamsona. Bývalý víťaz tejto kategórie Jack Dann skúša šťastie s „The Diamond Pit“ a ďalšia mladá autorka tvrdej sci-fi Brenda Clough s „May Be Some Time“.

Stredne dlhé poviedky Ďalšie nominácie v tejto kategórii si presne na polovicu rozdelili starí machri a mladé nádeje. Jeden zo v súčasnosti najnominovanejších (strašné slovo) autorov James Patrick Kelly tu má poviedku „Undone“, niekoľkonásobný víťaz Nebuly James Morrow dielo „Auspicious Eggs“ a stále viac sa presadzujúci Andy Duncan poviedku „The Pottawatomie Giant“. Z nenápadnej antológie „Stranger Things Happen“ malého vydavateľstva so sympatickým názvom Small Beer Press vybrali porotcovia poviedku Kelly Linkovej „Louises Ghost“, z ďalšieho erotického súboru hororových poviedok Vanishing Acts príbeh „Dance of the Yellow-Breasted Luddites“, ktorů napísal neznámy William Shunn. Šestku dopĺňa ďalšia žena – Amy Sterling Casil tu má jednu zo svojich prvých poviedok „To Kiss the Star“.

Krátke poviedky Rovnako ako Duncanova stredne dlhá, aj krátka poviedka Severny Parkovej „The Cure for Everything“ vyšli prvýkrát na internetovom serveri scifiction. Náš priateĽ Mike Resnick je nominovaný s poviedkou „The Elephants on Neptune“. Tvrdú sci-fi zastupujú aj dve poviedky z časopisu Analog – „Kaddish for the Last Survivor“ Michaela A. Bursteina a „Wound the Wind“ Georgea Zebrowského. Ani tu však nemôže podľa tradící Nebuly chýbať fantasy – z najväčšieho časopisu, ktorý sa na ne špecializuje Realms of Fantasy porotcovia vybrali poviedku „Mom and Dad at the Home Front“ Sherwooda Smitha.

Scenáre Presné nominácie v tejto kategórii sme už spomínali pri prelimináciách. Sú tu „Crouching Tiger, Hidden Dragon“ (poznáme ako Tiger a drak), X-Men, prerobená Odyssea „O Brother, Where Art Thou?“ a scenár Buffy the Vampire Slayer pod názvom „The Body“

Nebuly sa budú udeľovať 27. apríla vo Westin Crown Center v Kansas City.&nbsp Juraj MadMaxon


5. marca 2002
Fandom SK - PR