Nakrúca sa prvý slovenský sci-fi horor!

Myslíte si, že ide o poslednoaprílový žart? Veru nie. Chápem, znie to ešte neuveriteľnejšie ako správa, že Karel Roden absolvoval tvrdý kung-fu výcvik a bude si to na päste a päty rozdávať so samotným Chow Yun-Fatom v comicsovej adaptácii Bulletproof Monk, ale je to pravda pravdúca. Síce pôjde len o film krátkometrážny (cca 20 minút), ale ani Spielberg nezačínal inak…

Skupinka mladých nadšencov, známa pod kódovým označením Extreme Films, existuje už nejaký ten rok a za ten čas stihla nakrútiť zopár niekoľkominútových filmov v žánroch sci-fi, horor, noir… Tie najlepšie z nich sú k občumnutiu na stránke www.extremefilms.szm.sk. Najmä na tých novších pod lahôdkovými názvami Mäsoví vrahovia a Posledný sen je očividný výrazný kvalitatívny posun, nejeden záber či strihová sekvencia už vážne zaváňajú skutočnou filmárčinou. A keďže technika napreduje, možnosti sa rozširujú a chuť narastá ako u čerstvých tridsiatničiek, nastal čas nakrútiť čosi väčšie…

A o čom vlastne MIESTO SMRTI bude? To zatiaľ chalani držia v prísnej tajnosti, ale my sme vypátrali chlapíka, ktorý je spoluautorom scenára a zhodou okolností píše filmové recenzie do Fantázie, a tak sme ma trošku pritlačili a prinútili sme ma čosi bonznúť. Toto je doslovný záznam bonzákovej výpovede: „Nie, nič vám nepoviem, darmo kričíte ,V mene Občianskeho združenia!´. Auuu, do oka nie! (niekoľko minút zúfalého skučania) Dobre, dobre, vyklopím vám to! Príbeh sa odohráva v bližšie neurčenej budúcnosti, počas bližšie neurčeného vojenského konfliktu. Bude sa tam veľa strieľať, potečie veľa krvi a odznie veľa hlášok. Lenže vzájomná výmena projektilov nie je to najhoršie, čo môže hrdinov príbehu, to akože vojakov, v zákopoch postretnúť. V lese totiž…“ Tu náš záznam končí, pretože som si v rámci vernosti Extreme Films odhryzol jazyk.

Po niekoľkotýždňovom skúšaní, hľadaní vhodných lokalít a prípravách na pomerne náročné špeciálne efekty (výbuchy a tak) sa naostro začne nakrúcať už tento víkend. Surový materiál by mal byť hotový v júni, začiatkom leta sa na internete objaví trailer a pokiaľ všetko pôjde dobre, MIESTO SMRTI svoju veľkú slávnostnú premiéru zažije na Istrocone 2002 v rámci predstavenia skupiny Extreme Films a prehliadky ich tvorby.

Patetický záver: Všetkým vám prikazujem držať chalanom palce a dúfať, že práve z tohto fanúšikovského podhubia (alebo, ako hovoríme my v stredoslovenských horách, andergraundu) sa znovuobčerství tuzemská filmová tvorba. O prácach na MIESTE SMRTI vás budeme priebežne informovať, aj keby to malo stáť životy ďalších fantáziáckych redaktorov.&nbsp Michal Jedinák


30. apríla 2002
Fandom SK - PR