Na Slovensku hobiti úspešnejší ako čarodejníci

Zatiaľ čo v celosvetovom merítku je Harry Potter a kameň mudrcov z komerčného hľadiska stále úspešnejším filmom ako Pán prsteňov: Spoločenstvo prsteňa, na Slovensku je to prekvapivo naopak. Iste, svoju úlohu tu zohralo aj to, že Harry Potter začínal tesne pred vianočnými sviatkami, ale aj tak sú údaje o návštevnosti zaujímavé…

Pokiaľ ide o prvý deň premietania, tam ešte viedli žiaci z Rockfortu. Film Harry Potter a kameň mudrcov videlo 7723 Slovákov (z toho 3231 v Bratislave a 4492 v ostatných mestách), kdežto Pána prsteňov „iba“ 7403 (4014 Blava, 3389 iné mestá). Výsledky za prvý víkend však už hrajú v prospech Pána prsteňov. Spoločenstvo prsteňa videlo 35 114 divákov (19 728 v Bra­tislava, 15 386 v ostatných mestách), čo je podľa distribučnej spoločnosti Continental Film najlepší výsledok za posledných 5 rokov. Harry Potter „urobil“ za prvý víkend iba 30 089 divákov (14 095 Bratislava, 15 994 ostatné mestá).

Za prvý týždeň Harryho Pottera videlo 38 011 divákov, kdežto u Pána prsteňov je predpoklad vyše 50 000, teda o dobrých 12 000 viac. Tieto údaje sú prekvapivé najmä vzhľadom na to, že potterománia u nás už nejaký ten rok trvá, zatiaľ čo šialenstvo okolo Pána prsteňov vypuklo prakticky iba na jeseň 2001 v súvislosti s rozhlasovou hrou a prvým vydaním knihy u nás. Celkovo sa však aj u nás potvrdil globálny trend, že Harry Potter má síce rýchly štart, ale aj rýchly dojazd, kdežto Pán prsteňov je trvalka, na ktorú sa chodí viackrát. Či je to len výsledok boja dvoch reklamných kampaní, alebo o tom rozhodla kvalita spomínaných filmov, to už nechajme na subjektívnom názore každého diváka.

Za informácie ďakujeme distribučnej spoločnosti Continental Film.

&nbsp Michal Jedinák


31. januára 2002
Fandom SK - PR