Na scénu vstupuje slovanský hrdina Rodan!

Morhen - obálka

Počas SlavConu sa môžete zoznámiť s novým literárnym hrdinom Rodanom. Autor Henrich H. Hujbert umiestnil príbeh svojho knižného debutu Morhen − Posledná kliatba do obdobia rozmachu kresťanstva a prenasledovania vyznávačov starých bohov a zvykov na našom území. Hlavný hrdina Rodan, ktorému v žilách prúdi čarovná moc predkov, vezme spravodlivosť do svojich rúk…

Kniha sa radí k „akčnej slovanskej fantasy“, no autor sa nebráni ani lyrickejším momentom, v ktorých vzdáva hold starým slovanským zvykom, hrdinom a sviatostiam. Niet divu, on sám je totiž ich priaznivcom a aktívnym vyznávačom.

Na facebooku sa už stihla rozbehnúť rozsiahla diskusia o mene tejto literárnej postavy. Viacerým totiž pripomína „osvedčeného“ Rogana z kníh Juraja Červenáka. Ako je to naozaj s Rodanovým pôvodom? Autor spresňuje: „Nejde o žiaden plagiát. Meno Rodan patrí k pôvodným slovanským menám. Navyše, volá sa tak aj môj syn, takže je to nanajvýš osobná záležitosť.“ S Henrichom H. Hujbertom a jeho Rodanom sa môžete stretnúť v sobotu 27. apríla o 12:00 na SlavCone.

Kniha, ktorej obálku vytvoril Juraj Maxon, vychádza v žilinskom vydavateľstve Artis Omnis a tu je jej anotácia:

Do všehomíru vtrhla nová viera. Pod neúprosnou nadvládou kríža padajú staré zvyklosti. Nik už nie je v bezpečí, jeho moc rastie a rozpína sa do všetkých kútov. Ani krajina pod Tatrou nezostane ušetrená. Prastarí bohovia sú zapudení, čarovné bytosti vyhubené a vyvolení s kúzlom v krvi odsúdení na hranicu. Kto neskloní hlavu a neprijme nového boha, bude kruto potrestaný. Avšak aj v najhustejšej tme sa nájde kus svetla. To je skryté pod vrcholkom Kriváňa, na miestach, kde ešte pretrvávajú dávne časy. Nastala chvíľa, aby znova vyšlo Svarogovo slnko − Rodan s kúzlom v krvi sa postaví krivde. Sudba tak určila, niet cesty späť…

Akčná slovanská fantasy nás zavedie do sveta mýtov, pôvodných sviatostí, bohov a bytostí.


19. apríla 2013
Fandom SK - PR