Martinus Cena Fantázie 2019 vyhlásila finalistov sedemnásteho ročníka súťaže

V stredu 2. októbra boli v bratislavskom kníhkupectve Martinus vyhlásení finalisti žánrových súťaží, Ceny Bibliotéky, aj finalisti hlavnej súťaže Martinus Cena Fantázie 2019.


Do sedemnásteho ročníka súťaže sa prihlásil rekordný počet autorov a spomedzi 204 prijatých poviedok sa porota rozhodla vyradiť šesť textov, ktoré nesplnili podmienku žánru alebo boli publikované aj inde.


MCF 2019 Lucia Lackovičová a Ivan Aľakša

Porotcami v MCF 2019 boli prekladateľka z portugalčiny a angličtiny Lucia Halová, moderátor a herec Mário Zeumer, športový komentátor a autor Martin Petro, politický komentátor a autor Arpád Soltész a literárny kritik a publicista Patrik Oriešek.

Porotcovia v Cene spoločnosti Eset za najlepšiu sci-fi poviedku do finále posunuli Annu Olejárovú s poviedkou Dungeons & Dragons pod Starým mestom, Rastislava Blažeka za poviedku Neviditeľná korporácia, Martina Benkoviča s poviedkou Ale už by aj stačilo, Ivicu Ďuricovú za poviedku Nádej zomiera posledná a Martina Milera a jeho poviedku Traja kamaráti + 1.


MCF - poster MCF 2019 finalisti 1

Cene Béla rozhodli zástupcovia vydavateľstva Artis Omnis o finalistoch v žánri horor. Stali sa nimi Katarína Hrinčová a jej Prach si, Miloslav Kučera s poviedkou Pečeň, Roland Oravský za poviedku Nočná služba, Veronika Sebechlebská a jej Peklo na Gessayovej 49 a Marek Vaňous s poviedkou Whaley House.

Cenu za najlepšiu fantasy poviedku tento rok zastrešilo vydavateľstvo Slovart a finalistami sa stali: Katarína Čavojová s poviedkou Kataster strachu, Pavel Hlubík a Tí z lesa, Ivana Molnárová Dubcová s poviedkou Gosbuster, Tamara Šašková a Beta a Miroslav Švercel s poviedkou Hic sunt homines.


MCF 2019 porota s usporiadateľmi MCF 2019 Lucia Lackovičová, Andrea Harmanová, Ivan Aľakša

Cena Bibliotéky, vyberaná spomedzi všetkých prihlásených poviedok, sa tento rok môže ujsť Barbore Vinczeovej za poviedku Gombík, Ľuboslavovi Priesečanovi za poviedku Strážnik, Radke Horniakovej za Psiu podobu, Bohuslavovi Tyrpákovi za poviedku Ohnivá odmena alebo Eliške Ducárovej za Ženu v strome.

hlavnej súťaži porotcovia rozhodli, že do finále sa dostane poviedka Druhý príbeh od Jána Gálika, Spevy troch posmrtných ríš od Dominiky Madro, Kruhy od Branislava Majerníka, :Dungeons & Dragons pod Starým mestom od Anny Olejárovej a Peklo na Gessayovej 49 od Veroniky Sebechlebskej.


MCF 2019 porota - Martin Petro MCF 2019 porota - Mário Zeumer

V súťaži poviedok fantastiky v anglickom jazyku Fantasy Award 2019 sa medzi päticu najlepších dostali: Adam Máčaj za poviedku Dolus specialis, Dávid Mamrilla za poviedku The Elder Mystery of Origin, Max Neradný s poviedkou Rest in peace, Jana Tabačková s textom A new story a Beáta Takáčová za Fear of the Dark.

Poviedky z hlavnej súťaže budú od 7. októbra publikované na stránke Martinus.sk, kde čitatelia budú môcť hlasovaním rozhodnúť o najlepšej z nich. Jej autor sa stane celkovým víťazom súťaže.

Tu sa k nim dostanete bez hľadania:

Druhý príbeh od Jána Gálika

Spevy troch posmrtných ríš od Dominiky Madro

Kruhy od Branislava Majerníka

Dungeons & Dragons pod Starým mestom od Anny Olejárovej

Peklo na Gessayovej 49 od Veroniky Sebechlebskej


MCF 2019 porota Arpád Szoltés MCF 2019 porota- Lucia Halová

Slávnostné vyhlasovanie víťazov bude prebiehať na Bibliotéke v sobotu 9. 11. 2019 počas FantáziaFestu, v rámci ktorého sa predstaví viacero fantastických literárnych noviniek. Návštevníci sa môžu tešiť na novinku od Daniela Heviera či Rolanda Oravského, predstavia sa vydavateľstvá Slovart aj Albatros a samozrejme bude pokrstený zborník najlepších poviedok, ktoré sa zúčastnili súťaže Martinus Cena Fantázie 2019 – Fantázia 2019.


Foto: Ester Vařaková

Zdroj: Lucia Lackovičová, Martinus Cena Fantázie


4. októbra 2019
Fandom SK - PR