Literárny december pod taktovkou L. C. A.

Možno to s literatúrou na Slovensku predsa len nebude také zlé. Literárna a kultúrna agentúra L. C. A. v decembri pozýva na podujatia, ktoré by mohli -okrajovo – zaujímať aj nás. Nová výpravná publikácia 13 slovenských spisovateľov s Danglárovými kresbami, krst a čítačka kníh z produkcie Techno.sk a nový román Viliama Klimáčka.

V nedeľu 8. decembra 2002 o 19. hodine sa v divadle STOKA v Bratislave uskutoční prezentácia výpravnej publikácie Roger Krowiak. Trinásť spisovateľov so 150 Danglárovými ilustráciami. Dušan Taragel, Peter Pišťanek, Viliam Klimáček, Peter Uličný, Martin Ciel, Martin Kasarda, Ivan Mizera, Vlado Balek, Robert Zavarský, Jana Dráfy, Rado Olos, Milan J. Žitný a Igor Otčenáš sú autormi jednotlivých častí veľkej knihy o tajomnom agentovi, rýchlych autách a krásnych ženách. Unikátna publikácia obsahuje viac ako 150 obrázkov Jozefa Danglára Gertliho, román Vlastnou zbraňou zblízka, poviedkový cyklus 50 príbehov zo života Rogera Krowiaka, novelu Ruské leto a Komiks. V prílohe je okrem autorských poznámok prehľadný zoznam všetkých použitých zbraní, vrážd a súloží (špeciálny bonus tvorí Zoznam súloží pre feministky). Knihu pokrstí nestor slovenskej akčnej spisby Kornel Földvári. Okrem toho budete mať jedinečnú možnosť vidieť jediné divadelné predstavenie – Viliam Klimáček s hercami Divadla GUnaGU a Big Bastard Beat Band pripravil premiéru a zároveň derniéru špionážnej mikrodrámy „KROWIAK FOR PRESIDENT!“

V stredu 11. decembra 2002 sa o 18. hodine v kníhkupectve Panta Rhei (nákupné centrum AUPARK) v Bratislave uskutoční prezentácia dvoch nových kníh z vydavateľstva Techno.sk – Jack Womack: Ambient a Michal Hvorecký: Silný pocit čistoty. Z knihy newyorského autora Jacka Womacka, ktorá vychádza v preklade Michala Hvoreckého, bude čítať úryvky Marek Majeský. Z druhého vydania knihy Silný pocit čistoty prečíta úryvky autor. Všetko okorenené hudbou DJ Tibora. Pre divákov pripravilo vydavateľstvo Techno.sk špeciálne prekvapenie.

Do tretice v piatok trinásteho (13. decembra 2002) o 19. hodine bude krstiť v divadle GUnaGU na Františkánskom námestí v Bratislave svoj nový román Naďa má čas spisovateľ Viliam Klimáček. V rámci krstu sa uskutoční dramatizované čítanie a koncert Big Bastard Beat Band. Vypátra polícia šialeného Jazykára, ktorý svoje obete najprv skúša z vetného rozboru, a keď sa pomýlia, vytrhne im jazyk? Začne vatikánska rozviedka tajnú misiu na Slovensku? Prečo v tuneli pod bratislavským hradom miznú ľudia a električky? Spáli pracovitý archivár Matice slovenskej svoj šokujúci objav: neznámy štúrovský pornoromán „Marína, radodajnuo ďjeuča“? Boli Cyril a Metod v skutočnosti pilotmi vesmírnej ríše Hvezdoňov, kultivujúcimi našu planétu písmom a vzdelaním? Odpovede nájdete v tejto ezoterickej detektívke, ktorá rozosmeje aj analfabeta!


29. novembra 2002
Fandom SK - PR