Kult menom Lara Croft

fanta08-43_obalka

V histórii série Tomb Raider existuje mnoho vzostupov a pádov, ktoré sa opakujú a kopírujú rovnakú schému (nie chyby). Hype a svetová sláva rozohnili vnútorné spory medzi vývojármi a komunikácia s vydavateľom Eidos bola čoraz ťažšia, čo vyústilo k odchodu tvorcu Tobyho Garda tesne pred začiatkom prác na dvojke. Odchod z Core Design bol spečatený nezodpovedným manipulovaním s Larou a absolútne žiadnou kontrolou nad činnosťami marketingu a PR.

Spolu s kolegom založili štúdio Cofounding Factor a začali pracovať na Galleon. Pôvodne táto akčná adventúra z pirátskeho prostredia mala byť priamou odpoveďou na Tomb Raider, po sedemročnom vývoji prepadla. Nech sa Gard pohol kamkoľvek, prenasledoval ho tieň Lary a keď vydal svoju hru v roku 2004, dohnal ho a bol Eidosom prizvaný ako konzultant pri znovuzrodení série Tomb Raider. Dostal toľko potrebnú kreatívnu slobodu a keď o dva roky neskôr diel Legend žal úspechy, zrazu bol z konzultanta hlavný dizajnér výročnej edície 10th Anniversary (vyšla v roku 2007 a bola remakom jednotky) a aktuálneho dielu Underworld.

Lara Croft však nebola vždy prototypom dobrodruha v sexi belasom tope a podväzkovom páse, do ktorého má zastrčené dve Berety. Toby Gard najskôr uvažoval ako o drsnej militaristickej hrdinke s psychickými problémami, nechcel aby sa o Lare hovorilo ako ženskej verzii Indiana Jones (sorry, nepodarilo sa). Kto vie, čo by sa stalo, keby sa z nej stal chlap. Hrôza pomyslieť.

Celý článok si môžete prečítať vo Fantázii 43

Okrem iného vo Fantázii nájdete:

  • rozhovor s Christopherom Paolinim
  • nový strip od Michala Jedináka
  • tretia časť románu Sekera z bronzu, rúno zo zlata od Juraja Červenáka
  • pravidelné rubriky
  • súťaže
  • a mnoho ďalších skvelých článkov

12. novembra 2008
Spacejunker