Kráľ Conan na plátno nepríde...

Keď som písal recenziu na Larssenovho Conana, natrafil som na kopec nie veľmi potešujúcich informácií. Podľa ign.com a AICN je projekt King Conan: Crown of Iron zastavený. Dôvod je komerčný, spoločnosť Conan Properties Inc. zrušila kontrakt s Warner Bros (pre ktorých bratia Wachowskí projekt produkovali a John Milius písal scenár). Conan Properties vlastnia práva na postavu cimmerského barbara (vo filme, netýka sa to kníh) a neboli spokojní s neustálym odkladaním termínu prvej klapky (Wachowskí majú dosť práce s Matrixom, takže reálna produkcia v ich réžii by nezačala skôr ako v lete 2003). Conan Properties preto zrušili dohodu s Warner Bros a hľadajú iné štúdio – čo v praxi znamená neúčasť bratov Wachowských a Arnolda Schwarzeneggera v treťom filme o Conanovi. Conan Prop. zároveň v tlačovej správe uviedli, že nesúhlasili ani s Miliusovým scenárom, pretože ich predstava o treťom filme je \„menej krvavý Conan, ktorého by akceptovalo širšie publikum\“ – pričom ako vzor uvádzajú Kráľa Škorpióna.

No a ako perlička – do hry vstupuje švédska spoločnosť Paradox Entertainment, ktorá zakúpením podielu v Conan Sales Company (práva na tlačenú verziu Cimmerčana) získala možnosť kontrolovať trh s Conanom vo všeobecnosti. Na jednej strane to znamená kontrolu conanoviek po celom svete (myslí sa tým USA) a na strane druhej plány s projektom Conan v štýle Warhammeru (Paradox ohlásili nové knihy, stolové a počítačové hry s Conanom). Nuž, takéto vetry dnes fúkajú z Eiglophiánskych hôr…


1. decembra 2002
Rastislav Weber