Koncerty & parties na Nescafé Wilsonic

Chcete spoznať science fiction v hudbe? Posledný októbrový piatok bude PKO v Bratislave hostiť podujatie Nescafé Wilsonic – oslavu kvalitnej a nevšednej, svetovej aj domácej hudby a obrazu. Na minulom ročníku sa vyše dvetisíc ľudí zabávalo na vystúpení Islanďanov Gus Gus alebo anglického multiinštrumen­talistu Maxa Tundru. Akcia s tradične príjemnou atmosférou a vyspelým publikom pozdvihla latku úrovne kultúrnych podujatí v hlavnom meste. Festival založili roku 2000 dídžej a dramaturg Tibor Holoda a spisovateľ Michal Hvorecký.

Hlavnou hviezdou bude tentoraz známe duo Funkstörung, preslávené spoluprácou s Björk, ktorá je ich veľkou obdivovateľkou. Nemec Michael Fakesh a Talian Chris DeLuca alias Funkstörung majú za sebou početné nahrávky na labeloch Fat Cat, One Little Indian a K7. Ich debut Appetite For Destruction (2000) s originálnou grafikou od združenia The Designers Republic sa stal hudobnou udalosťou roka. Tvorba Funkstörung vychádza z elektronickej tanečnej hudby, no škatuľky neprestajne opúšťa rôznymi smermi – k jazzu, hip-hopu, elektropop aj k drum & bassu. Pre ich minuloročný remixový albumový počin Vice Versa ochotne poskytli materiál Jean Michel Jarre, Plaid, Jay Jay Johanson či A Guy Called Gerald.

Jednými z hlavných hviezd budú Rainer Trüby a dvojica Fauna Flash, zástupcovia nemeckého vydavateľstva Compost. Eklektický zabávač Rainer Trüby je mnohými rešpektovanými osobnosťami modernej hudby označovaný za jedného z najlepších dídžejov sveta. Kombinácia nu-jazzu, broken beatu, raritných grooves, downtempa, houseu a world music robí zaručene z každej párty nezabudnuteľný žúr.

Ďalším významným menom je Ricardo Villalobos, Čiľan žijúci v Berlíne. Producent a dídžej u nás premiérovo predstaví svoj dlhoočakávaný albumový debut Alcachofa (Playhouse, 2003). Mienkotvorná hudobná kritika sa už teraz, rovnako ako v prípade jeho letného mixovaného CD Taka Taka, predháňa v oslavných recenziách. Jeho spoluhráč, nádejný švajčiarsky producent Luciano, je, mimochodom, tiež z Čile. Oboch menovaných možno hudobne zaradiť do žánrového \„územia nikoho\“. Ich produkcia je príliš vitálna nato, aby bola označená ako minimal. Príliš rafinovaná, aby bola technom a na house music zasa príliš málo hymnická. Čo však zostáva je hudba vo vražednej kombinácii so zábavou!

Projekt Safety Scissors zo San Franciska prinesie do Bratislavy svoju typickú kombináciu chrumkavého digitálna a organickej človečiny, pričom nebude núdza ani o majstrov civilný vokálny prejav. Spoza oceánu priletí aj Kanaďan Jeff Milligan. Tento majster samplingu vytvoril album Composure výhradne z produkcie renomovaného nemeckého vydavateľstva Force Lab.

Zahraničnú smotánku doplní domáca kvalita, ktorej dávajú chvályhodne organizátori stále viac priestoru: nádejné projekty Barflies, Abuse a Toni Granko. Tunajšie dídžejské hviezdy Dalo a Toky doplnia zástupcovia mladšej generácie DeeM, Mersey, Anti a Skank. Vizuálnu stránku bude mať na starosti jeden z najlepších slovenských multimediálnych umelcov, VJ Zden.

Nedajte si v piatok 31. októbra ujsť hudobný festival Nescafé Wilsonic, večer plný hudobných dobrodružstiev.

Nescafé Wilsonic 31. 10. 2003, PKO, Bratislava www.wilsonic.sk


27. októbra 2003
Fandompress