Komiksy zadarmo

4. máj, deň po premiére filmu Spiderman, zažije komiksový priemysel (samozrejme hlavne v Amerike) absolútne komiksové šialenstvo. Tento deň vojde do dejín ako Free Comics Book Day, teda „Deň komiksov ZADARMO“!!!

Mnohí, keď začujú magické slovíčko „zadarmo“, okamžite začnú špekulovať, ako a kde toho splašia čo najviac, obliehajú obchod celú noc, len aby mali čo najlepšie miesto pri štarte, prežívajú neuveriteľný strach z toho, že sa im niečo neujde, nespia, nejedia, stresujú sa a v rozhodujúcu chvíľu sa celkom odtrhnú z reťaze. Tento špeciálny deň však nechápu v krajine bez dvojičiek ako nájazd kobyliek, ale má mať celkom iný význam. Nejde len o jedinečnú možnosť získať perfektný komiks zadarmo, ale je to hlavne zlatá príležitosť pre fanúšikov darovať komiks kamošovi, bratovi či sestre, alebo ho zobrať do školy, do práce, oboznámiť ľudí vo svojom okolí s týmto skvelým žánrom. Ukázať, že komiksy sú dnes už oveľa lepšie ako inokedy a Free Comics Book Day je vynikajúca cesta ako dať najavo, že komiks je predovšetkým originálna forma zábavy pre každého. Vzhľadom na to, že komiks je v Amerike rozšírený oveľa viac ako inde na svete, rozhodli sa najväčšie vydavateľstvá ako Dark Horse, DC, Marvel, Image… presvedčiť ďalších čitateľov nielen doma, ale aj na starom kontinente. Ukázať, že občas môže byť komiks ozaj dobré čítanie. Viac, ako umenie. Viac ako potreba niečo zbierať. Vydavatelia vsadili na film Spiderman, ktorého dnešné uvedenie do kín sprevádza mohutná kampaň. Keďže už samotný film je propagáciou komiksu, nemusia sa priveľmi obávať, že svoje peniažky na vydanie niekoľkých free edícii vyhodili zbytočne. A navyše zadarmo budú iba prvé čísla z vybraných sérií. Pokračovania totiž vyjdú až keď tento pekný deň skončí, teda za plnú cenu…

Slovenskí fanúšikovia komiksu si už pomaly zvykajú, že najväčší sortiment v tejto oblasti ponúka bratislavský Brloh, kde môžete zohnať prakticky všetky komiksy od výmyslu sveta.&nbsp Martin Králik & Miso Jedinák


3. mája 2002
Fandom SK - PR