Komiks Incal získal dve ceny Muriel

Incal - titulka
Incal - ukážka
Riaditeľ vydavateľstva Crew Petr Litoš

Komiks Incal Alejandra Jodorowského a Moebiusa získal na tohoročnom Komiksfeste! hneď dve ceny Muriel 2011. Stal sa najlepšou zahraničnou knihou vydanou v ČR. Richard Podaný si odniesol Muriel za preklad. Knihy vydavateľstva Crew zatiaľ získali celkom 6 komiksových cien Muriel.

Komiks Incal bol vydaný v apríli tohto roku ako druhý zväzok edície Majstrovské diela európskeho komiksu. Prvá bola Výprava za ptákem času, treťou knihou v poradí bude sugestívna, pochmúrna a nápaditá vojnová sci-fi Věčná válka. Slávne dielo autorov Marvana a Haldemana vyjde na prelome novembra a decembra.

Autor fotografie: Richard Klíčník.


Anotácia

Incal

Scenár: Alejandro Jodorowsky

Kresba: Moebius (Jean Giraud)

„Incal je komiksové opus magnum, které v sobě pojí prvky sci-fi galaktického dobrodružství se zkoumáním obskurních koutů lidské duše a představivosti. Je to sonda do současnosti a nadčasovosti, kosmická detektivka, autonomní svět se svojí poezií. Je to příběh plný snových, neuvěřitelných krajin, titánský opus, opravdová opera bohů,“ říká publicista Tomáš Komárek.

Do přetechnizované a despotické galaktické budoucnosti je zasazen příběh bezvýznamného detektiva Johna Difoola, který se stane groteskně nepatřičným „vyvoleným“, nositelem a mluvčím magického předmětu, Incalu, který jediný může zachránit vesmír před útokem Temnoty. Proto, po boku dalších, stejně zvláštních hrdinů, putuje galaxií za zjištěním pravdy. V příběhu dojde na souboje vesmírných lodí, souboje s obřími krysami v krajinách složených z odpadků, kyselinová jezera, klonované prezidenty a obří medúzy… ale i na cestu do hlubin vlastní duše.

Jen málokteří komiksoví tvůrci jsou tak všeobecně uctíváni, jako kreslíř Jean Giraud, známější spíš jako Moebius (na jehož vliv se mezi stovkami kreslířů odvolává i náš Kája Saudek) a mystik, alchymista, režisér a scenárista Alejandro Jodorowsky (bližší informace o těchto velmi zajímavých, až renesančních autorech, najdete v dokumentu O autorech Incalu).

Když se tihle dva sešli nad jedním projektem, nemohlo z toho vzniknout nic bezvýznamného. A přitom to začalo debaklem. Alejandro Jodorowsky se rozhodl, že natočí legendární sci-fi román Franka Herberta – Dunu. V jeho pojetí to měl být osmihodinový epos s kulisami od H. R. Giggera, s hudbou Pink Floydů – a hrát v tom měli lidé jako Orson Wells či Salvador Dalí. Náklady tomu samozřejmě odpovídaly, takže nakonec producenti sáhli po někom, kdo byl ve srovnání s Jodorowským komerčnější a normálnější – Davidu Lynchovi. Jenže v Jodorowském zůstala touha po rozsáhlém sci-fi eposu. Po příběhu, který začne nenápadně, a na konci už se bojuje o osudy celých galaxií. A tak roku 1981 vznikl Incal.

Incal je epický a mnohovrstevnatý příběh, který můžete vnímat jako novodobé Gulliverovy cesty, jako hard sci-fi plné cizích ras, jako mystický příběh, kterým se proplétají znamení tarotu… nebo i jako ironickou antiutopii. Incal je prostě celý vesmír a není divu, že se do něj Jodorowsky tolikrát vracel. Jak s Moebiem, tak s dalšími legendárními tvůrci.

Incal je s největší pravděpodobností nejslavnější a nejzásadnější komiks našeho kontinentu. Je to monument, který s neskutečnou výtvarnou nápaditostí zachycuje všechno od androidů až po zkázu světa, ale navíc přidává velikou porci poezie, humoru a mystiky.

Incal si plně zaslouží vyjít v řadě Mistrovská díla evropského komiksu – nic zásadnějšího se v Evropě neobjevilo. U nás vychází všech šest alb v jednom jediném svazku, s restaurovaným původním koloringem!

Kniha Incal vychází 19. 4. 2011. Má 308 barevných stran, rozměr publikace je 26×19 cm. Vychází ve dvou provedeních: cena vázané verze je 949,– Kč, cena brožované verze je 689,– Kč. Kniha vychází jako druhá publikace v nové ediční řadě Mistrovská díla evropského komiksu.


O Nakladatelství CREW s.r.o.

Nakladatelství CREW s.r.o. je největším a nejstarším (založeno 1997) komiksovým nakladatelstvím a vydavatelstvím v České republice. Po dlouhá léta představuje českým čtenářům to nejlepší ze světového komiksu, vedle knížek komiksových příběhů vydává i specializovaný komiksový magazín CREW2 zaměřený na budování povědomí čtenářů o komiksech. Mezi nejznámější postavy, které pravidelně v Nakladatelství CREW s.r.o. vycházejí, patří Garfield, Simpsonovi, Spider-Man, Lobo, Dilbert, Sandman, Usagi Yojimbo, Calvin a Hobbes či Batman. Nakladatelství CREW spolupracuje s největšími komiksovými vydavateli světa, jako jsou DC Comics, Marvel, Dark Horse, Top Cow, Dargaud, Delcourt a další. V poslední době se Crew stává i expertem na kultovní stripové série – pod ní vychází Garfield, Calvin a Hobbes a Dilbert.


10. novembra 2011
Fandom SK