Keď si vymýšľam...2006

Už po druhý krát sa rodný dom Mórica Beňovského vo Vrbovom zaplnil mladými autormi sci-fi. Tentoraz to bolo 22. marca 2006, kedy prebehlo slávnostné vyhodnotenie 7. ročníka celoslovenskej súťaže o najlepšiu sci-fi poviedku žiakov základných a stredných škôl s tradičným názvom “Keď si vymýšľam…” organizovanú Gymnáziom Vrbové, spojené s krstom zborníka víťazných prác.

Potvrdilo sa, že nielen deti si rady vymýšľajú, ale do sveta fantázie sa s potešením zatúlajú i dospelí. A tak pozvanie prijali i osobnosti ako predseda TTSK a poslanec NR SR Tibor Mikuš, poslanec NR SR Karol Fajnor, prednostka KŠÚ TT Anna Hecht, zástupcovia kancelárie prezidenta SR Marián Bednár a Dárius Rusnák, Ján Morong z ministerstva školstva, primátor Mesta Piešťany Remo Ciccutto a primátor Mesta Vrbové PaedDr. Ivan Borovský.

Oproti vlaňajšiemu ročníku sa počet prác podstatne zvýšil a stúpla aj ich kvalita. Porota nakoniec rozhodla nasledovne:

I. kategória – žiaci ZŠ:

  1. miesto – M. Buza, ZŠ Tomášikova Košice – “Čo vy na to, pán Darwin?”
  2. miesto – K. Celiková, II.ZŠ Vrbové – “Crime doesn`t pay”
  3. miesto – J. Šebok, ZŠ a MŠ Horné Saliby – “Operetus”

II. kategória – žiaci SŠ:

  1. miesto – D.Krištofovičová, ŠÚV Kežmarok – “Jas”
  2. miesto – F.Hlava, Gymnázium Vrbové – “To najvzácnejšie”
  3. miesto – L. Tavačová, Gymnázium Vrbové – “Neznáma smrteľná hrozba”

Špeciálne ocenenie: Žiaci 7.C zo ZŠ na Atómovej ulici Trnava za vlastný zborník s ilustráciami.

Pre ocenených boli pripravené zaujímavé ceny, pohostenie a príjemný kultúrny program, ktorý pripravili deti zo ZUŠ sv. Gorazda vo Vrbovom. Zároveň riaditeľ Gymnázia vo Vrbovom Ing. PaeDr. František Glos vyhlásil nový ročník súťaže.


4. apríla 2006
Fandom SK - PR