Keby Star Trek používal Windows

Horor

Viete, čo by sa stalo, keby na Enterprise používali Windows? Neviete? Tak sa pozrite, čo sa stalo, keď Picardovu loď napadli Romulánske bojové lode…

WORF: Kapitáne, blíží se k nám tři Romulanské válečné lodě ! PICARD: Na obrazovku.

Na hlavní obrazovce se zjeví nepravidelné horizontální čáry, každá široká přesně jeden pixel.

PICARD: Date, co se stalo ? DATA: Kapitáne, hlavní obrazovka neobsahuje dostatek paměti na zobrazení obrázku v tomto rozlišení. Mohl bych navrhnout, abyste zvolil menší rozlišení? PICARD: Proveďte.

Obrazovka se zatmí a pak se na ní objeví obrázek složený z velkých barevných čtverečku. Uprostřed lze rozeznat tři objekty, které by mohly být Romulanské válečné lodě, ale spíš vypadají jak postavičky že hry „Space invaders“

PICARD: Date, otevřete komunikační kanál a odvysílejte Standartni Romulanský pozdrav.

Data vezme že země přesýpací hodiny, které tam měl, otočí je a položí na konzoli před sebou. Potom zmáčkne pár tlačítek a několik dalších sekund nehybně sedí. Na obrazovce se zatím zableskne od jedné z Romulanskych lo­di.

WORF: Kapitáne, blíží se plasmove torpédo ! PICARD: Aktivujte štíty ! DATA: Je mi líto, kapitáne, ale stále se snažím dokončit vás poslední příkaz. Musím vás požádat, abyste počkal s dalšími příkazy, dokud neskončím provádění posledního příkazu. PICARD: Co to má znamenat ?!? Date, tohle je DULEŽITÉ ! Ihned aktivujte štíty! DATA: Je mi líto, kapitáne, ale stále se snažím dokončit vás poslední příkaz. Musím vás požádat, abyste počkal s dalšími příkazy, dokud neskončím provádění posledního příkazu. LAFORGE: Dovolte, kapitáne, [otočí se k Datovi] Control-Alt-Delete, Date. [Data odstraní přesýpací hodiny z konzoly a vrátí je na zem.] DATA: Romulané neodpovídají na standartni Romulansky pozdrav. Stlačte můj nos pro zrušení operace a návrat do Windows. Zatáhněte za mě levé ucho pro uzavření komunikačního kanálu, který neodpovídá. Přijdete o veškeré informace zaslané Romulany.

LaForge zatáhne za Datovo levé ucho.

PICARD: Aktivujte …

Náhle velitelským můstkem otřese silný výbuch. Celé obsazenstvo můstku je hozeno na zem. Sprška jisker odletí od řídícího stanoviště Wesleyho Crushera. Wesley je odhozen dozadu.

PICARD: … štíty, Date ! DATA: Snažím se, pane. RIKER: Všechny paluby, hlaste rozsah škod ! WORF: Kapitáne, Wesly Crusher je zraněn. Je zřejmě v bezvědomí.

Data opět sebere přesýpací hodiny, položí je na konzolu před sebou a zmáčkne nějaká další tlačítka. Pár sekund nehybně sedí a pak odloží přesýpací hodiny zpět na podlahu.

DATA: Štíty jsou nyní aktivovány, kapitáne. PICARD: Pozdě, ale přece. Worfe, zaměřte všechny fazery na velitelskou Romulanskou loď ! WORF: Ano, pane !

Worf zmáčkne pár tlačítek na pultu zbraňových systému.

PICARD: Date, převezmete řízení a proveďte úhybný manévr. DATA: Je mi líto, kapitáne, ale nemám nainstalován příslušný ovladač zařízení. PICARD: Tak si ho sakra nainstalujte ! DATA: Prosím, vložte Instalační implantát c.1 do mě právě nosní dírky. PICARD: Rikere, kde máme Datový instalační implantáty ? RIKER: Dál jsem je Jordymu. LAFORGE: [překvapeně] Co ?!?!? Myslel jsem , že je máš ty !!! PICARD: Date, nemáš instalovatelne ovladače zařízení uloženy v paměti? DATA: Negativní, pane. Prosím, vložte Instalační implantát c.1 do mě právě nosní dírky. PICARD: Date, NEMÁME váš Instalační implantát č.1 ! DATA: Nelze číst z jednotky „pravá nosní dírka“. Zrušit, Opakovat, Chyba? PICARD: Zrušit ! DATA: Nelze číst z jednotky „pravá nosní dírka“. Zrušit, Opakovat, Chyba? PICARD: No tak teda Chyba ! DATA: Aktuální nos je neplatný.

Data se nakloní nad řidiči pult a zmáčkne na konzoli pár tlačítek. Loď se najednou nakloní, obrázek Romulanskych lodi se posune na jednu stranu obrazovky a odněkud z lodi se začne ozývat vysoký hvízdavý zvuk.

LAFORGE: Date, co to ksakru děláte ?!?! PICARD: Rikere, máme číslo na Servis pro Data ? RIKER: Ano, pane, ale když jsem jim posledně volal, musel jsem dvě hodiny čekat, než jsem vůbec mohl s někým mluvit. A dotyčná osoba nebyla vybavena informacemi o modelu androida, jakým je Data. Ta ženská měla specializaci na průmyslové těžkotonážní roboty.

Najednou pohasnou všechny světla na můstku, obrazovka ztmavne a všechny známé zvuky větráku, pípání, motoru atp. zmizí. Po několika vteřinách se rozsvítí červené nouzové světlo. Data stojí u konzoly počítače, absolutně bez pohybu.

PICARD: Co se stalo ??? LAFORGE: [prohlíží řidiči stanoviště] Poručík Data způsobil Generální porušení ochrany jádra reaktorů. PICARD: Tihle androidi vypadají na první pohled báječně, ALE DOOPRAVDY JSOU NANIC !!!

Matně světlo transportního paprsků zazáří ve tmě a na můstku se zmaterializuje šest Romulanu v plně zbroji. Za chvíli na to se objeví sedmá postava Ferengijce.

FERENGIJEC: [s úšklebkem] Směl bych vám předvést nový Macintosh, Kapitáne?

/Meno autora textu sa nám nepodarilo vypátrať. Ale aj tak mu ďakujeme.


9. apríla 2001
Rastislav Weber