Jubilejne vo Vrbovom

Vrbove 1. kategoria
Vrbove 2. kategoria

Desiaty ročník literárnej súťaže o najlepšiu sci-fi poviedku bol opäť vyhlásený na gymnáziu Jána Baltazára Magina, v rodisku tejto osobnosti vo Vrbovom. Hlavným organizátorom podujatia a jeho motorom totiž je riaditeľ gymnázia František Glos.

V prvej kategórii (žiaci základných škôl) zvíťazila Lenka Miklášová z Vrbového s poviedkou Samozrejmosť?. Ceny prvým trom oceneným odovzdali členky poroty a spisovateľka Viera Švenková.

V druhej kategórii (stredné školy) prvé miesto získal Michal Bajzík z gymnázia v Topoľčanoch s humorne ladenou prózou O chúlostivom Ignácovi a zeleninovej dreni. Ocenenia odovzdali členovia poroty a člen redakčného kruhu časopisu Fantázia (jedného zo sponzorov ocenení) Ivan Pullman. Dve trojice ocenených prác spolu s ďalšími porotou vybranými textami boli publikované v zborníku, ktorý na akcii kvapkami vosku pokrstili Ivan Borovský, Juraj Štaffa, Viera Švenková a Miloš Ferko.

Súčasťou akcie bol bohatý sprievodný program. Spev s klavírnym sprievodom; tanečná skupina Bony M, krátke filmové lyrickodokumentárne pásmo z tvorby básnika Teodora Križku, minikoncert folkovej kapely Slniečko a vernisáž obrazov (niektoré boli vytvorené podľa námetov poviedok) a sôch.

Uzávierka jedenásteho ročníka je 15.12 2009, vyhlásenie ocenení prebehne v marci roku 2010, súťažné práce môžu záujmcovia posielať na adresu Gymnázium J.B.Magina, Beňovského 358/100 922 03 Vrbové. Alebo v elektronickej podobe na: ked.si.vymyslam@gmail.sk


23. apríla 2009
Miloš Ferko