Jedno percento pre PEN

V minulom roku mnohí z vás využili príležitosť rozhodnúť o jednom percente z dane z príjmu a podporili ste Občianske združenie Fantázia. Niektorí ste sa nás na túto možnosť pýtali aj tento rok. Naše občianske združenie však v tomto roku registrované v zozname prijímateľov 1% nie je. Na Istrocone HP 2002 sme však nadviazali kontakty so Slovenským PEN centrom, s ktorým sme už medzičasom začali spoločne organizovať aj Workshopy Fantázie. Podporou SC PEN jedným percentom zo svojej dane podporíte teda aj naše aktivity…

Medzinárodné združenie PEN je jedinou celosvetovou organizáciou spisovateľov na svete. Svojimi aktivitami sa Slovenský PEN klub zaradil do veľkej svetovej rodiny tých, ktorí sa zasadzujú za slobodu prejaveného názoru jednotlivca a za princíp, že literatúra, hoci pôvodom národná, presahuje hranice štátov. Svedčí o tom i naše členstvo vo Výbore pre väznených spisovateľov (WiPC) a založenie unikátnej Celosvetovej PEN knižnice, pri Slovenskom PEN klube v Bratislave. Nakoľko i sloboda slova má svoje limity, vychádzajúc z Charty, bojuje SC PEN proti zavádzajúcim informáciám, úmyselnému klamstvu, lživým kampaniam a skresľovaniu skutočnosti. Slovenské PEN centrum je registrovaným občianskym združením, ktoré má vo svojej náplni rozvoj a ochranu duchovných hodnôt, a preto môže podľa zákona č.83/1990 požiadať fyzické osoby, o poukázanie sumy zodpovedajúcej 1% zaplatenej dane z príjmu za rok 2002. Každý, kto sa hlási k týmto hodnotám, môže tieto aktivity Slovenského PEN klubu svojim jedným percentom z dane podporiť.

Identifikačné údaje prijímateľa 1% zaplatenej dane z príjmu za rok 2002

názov: Slovenské centrum PEN klub sídlo: Laurinská 2, 815 08 Bratislava právna forma: Občianske združenie IČO: 36068489


14. apríla 2003
Fandom SK - PR