Hrdinové Miroslava Žambocha

Fantasy světy, ať jsou jakkoliv různorodé, mají své krále, královny, samotářské střelce i ještě osamělejší vládce hradních tvrzí. A samozřejmě pěšáky, potravu pro děla i meče, kteří přesto sní o lepším osudu než zemřít pod kopyty koní. Ve speciální esteticky vybroušené edici miniknih nakladatelství Triton přichází dvojnásobný kvartet hrdinů – jeden příběh, jeden kolibří svazek.

V prvním roce série to budou: Střelec: Koniáš – Konec osamělého vlka Věž: Bakly – Návrat zabijáka Dáma: Jennifer – Důl Quake Král: Basil – Valašský vojvoda

S první čtveřicí hrdinů navštívíte světy z nejfantastič­tějších až po ten náš, pohroužený do hluboké minulosti. V těchto dnech na pulty knihkupectví přichází Koniáš a svět Crambijského impéria.

Konec vlka samotáře Koniáš na stezce pomalu, ale jistě stárne. Přibývají zkušenosti, jizvy, vzpomínky i ztráty a samozřejmě nepřátelé. Jednou ho všechny tyhle přízraky minulosti dostihnou a on se s nimi musí vypořádat. Je otázkou, zda tentokrát bude břitká mysl spolu s břitkým ostřím stačit. Jedno je jisté – řez půjde opravdu hluboko. Přežije osamělý vlk?

Návrat zabijáka Bakly je tak šťastný, jak může muž s temně krvavou minulostí být. Jeho hlavním bohatstvím je pár lidí, na kterých mu záleží, které má rád. Pak někdo udělá chybu. Zapomene, kým zabiják buldočího vzezření se stiskem drtícím kosti byl, a připraví ho o jeho poklad. Neexistují dobří a zlí. Pouze svištící ocelová koule pobitá hřeby a mrtví nepřátelé. Nevrátil se zabiják, ale monstrum: „Udělal jsem jim nabídku, která se neodmítá…“ (Vychází cca v červnu 2005.)

Důl Quake Jennifer je chytrá, rychlá a nelítostná, k tomu zatraceně sexy a dosud úspěšně dokončila každou práci. V její branži to ani jinak nejde. Jenomže teď získá od nejmocnějšího kouzelnického klanu neobyčejně lukrativní zakázku spočívající v průzkumu starého opuštěného dolu Quake. Jennifer není dnešní a ví, že nic není takové, jak se zdá. Spolu s týmem složených ze samých profesionálů práci bere – a zjišťuje, že skutečnost je horší, než předpokládala. Z profesionálů se stávají přátelé a smrt přátel bolí. (Vychází cca v září 2005.)

Valašský vojvoda První polovina třináctého století. Přemyslovské království sílí, česká kotlina je čím dál hustěji osídlena vesnicemi a nově vznikajícími městy. Stačí však urazit dva tři denní pochody na východ a člověk se dostane do moravských pralesů, kde stále silnějšímu křesťanství dosud vzdorují pohanská božstva předků. Ruka krále sem ještě nedosáhne, mezi vlky, medvědy a tajemnými obyvateli divočiny je těžké přežít, téměř nemožné, když samozvaný pán své poddané nechrání, ale zotročuje. Jenomže lidé jsou právě tak tvrdí a neúprosní jako krajina, ve které žijí a některým v žilách nekoluje jen lidská krev. Radhošť a Radegast shlížejí na ponurou zemi a lhostejně sledují, kdo se stane Valašským vojvodou. (Vychází cca v prosinci 2005.)


18. mája 2005
Fandom SK - PR