Finále Poviedky Istroconu 2016

Zborník súťaže Poviedka Istroconu

Finalisti súťaže Poviedka Istroconu, ktorých vybrala porota prvého kola, sú už známi. S ktorými poviedkami a ich autormi sa teda v najbližšom mesiaci stretneme na stránkach Fandom.sk a za koho budú môcť hlasovať čitatelia?

Tu sú zoradení podľa abecedy v jednotlivých kategóriách:

Kategória „Militaristická science fiction“

  • Ján Gálik – Dlh
  • Marian Kubicsko – Impérium asi vracia úder
  • Vojtěch Žák – Pohrdání

Kategória „Prvý kontakt“

  • Jela Abasová – Dažďové paličky
  • Tereza Holubová – Účel i jed posvětí
  • Peter Kalva – Vyslanci zo západu

Voľná kategória

  • Martin Kochlica – Revitalizácia
  • Ana Olejárová – Prípad vraždy, ktorá sa nikdy nestala
  • Naďa Vojteková – Kufor

Ako vidíte, máme plný počet finalistov, a to aj v kategórii militaristickej SF, kam prišlo iba päť poviedok – tri finálové však skončili u poroty prvého kola v prvej šestke celkového poradia. Tešíme sa aj dvom českým poviedkam a zhruba proporčnému rozdeleniu starých známych a nových mien.

Finálové poviedky budú od zajtra postupne uverejňované každý utorok na našom portáli a v závere budú mať čitatelia možnosť hlasovať za najlepšiu poviedku, čím sa jedným z porotcov stáva aj verejnosť. Hlasy čitateľov určia poradie, podľa ktorého sa poviedkam pridelia body: Poviedka s najväčším počtom hlasov dostane 10 bodov, druhá poviedka 9 až po poslednú poviedku, ktorá dostane 2 body. Tieto body sa potom prirátajú k bodom od odbornej poroty, ktorej členmi sú šéfredaktor časopisu Pevnost Martin Fajkus, šéfredaktorka denníka Fandom.sk Alexandra Pavelková a šéfredaktor časopisu Jupiter Martin Králik. Výsledky súťaže budú vyhlásené na Istrocone 2016.

Autori, ktorí nepostúpili do finále, nemusia zúfať – viacerí zrejme budú oslovení pre uverejnenie poviedky v Jupiteri.

Nezabudnite, predstavovanie poviedok sa začína zajtra.


4. júla 2016
Martin Králik a Fandom SK