Film Runner á la Pegas

Čo nás čaká a neminie? Druhá matica, desiaty „Trip“ pre Trek, ex-wrestler Thor, Asterix and Cleopatra, Upír Max a Major Zeman versus agent Mulder… Krátky pokec o novinkách a chystaných vecičkách zo sveta filmu.

Druhá Matica

Keanu Reeves – božský Neo – sa pre USA Today vyjadril, že bratia Andy a Larry Wachowski už majú kompletný scenár pre Matrix 2. Jeho skromný komentár: „Je to fantastické. Je omnoho ambicióznejší ako prvý diel. Moja postava je viac rozvinutá. Natáčanie bude fyzicky náročnejšie. Film je prepracovanejší v akčných a bojových scénach. Bratia chcú prekonať i dokonalé kamerové efekty prvého dielu.“

USA Today uviedol, že v novembri začnú pre hercov prvé kamerové skúšky, natáčanie v marci/apríli 2001. Premiéra Matrixu 2 je predbežne naplánovaná na koniec roka 2002 a Matrixu 3 na leto 2003. Ako je však najlepším zvykom nielen vo veľkom Hollywoode, počas príprav i samotného natáčania „sa nič nenatočí také horúce, ako sa napíše“. Aj napriek tomu je však jasné, že aj keď ide iba o akýsi „first draft“, určite tam nastrkajú kopec skvelých nápadov. Dúfam však, že pri všetkých tých rôznych úpravách scenára zostane nejaký ten štek aj pre Nea a Trinity…

Desiaty „Trip“ pre Trek

Patrick Stewart – kap. Jean-Luc Picard z vesmírnej lode Enterprise – uviedol pre Popcorn U.K., že písanie scenára pre desiaty celovečerný film zo série Star Trek je v plnom prúde. Hlavným autorom je John Logan (Gladiátor). Stewart hovorí: „V tejto chvíli sme na 28 strane príbehu, ktorý rozvíja John Logan, Brent Spiner (poručík Data) a Rick Berman (výkonný producent)“. Prvý draft očakáva veľmi skoro a dodáva: „Paramount ešte nie je celkom rozhodnuté filmovať, ale myslím, že sa tak čoskoro stane…“ O režisérovi sa síce zatiaľ nehovorí, ale taký Jonathan Frakes, by určite nebol na zahodenie…

Ex-wrestler Thor

Ex-wrestler Tyler Mane (Sabretooth v X-Menoch) hovorí, že túži hrať hlavnú postavu v televíznej sérii Thor v produkcii Artisan Entertainment's. Je to opäť podľa komixu a opäť od Marvel Comics. „Zašiel som na obed so Stanom Lee (spoluautor Thora) pred pár týždňami. Povedal, že keď ma už Sabretooth už, chcel by vytvoriť postavu pre mňa, a najlepší by bol asi Thor. Človek nikdy nevie. Tak nech to teda vyjde…“ Mane v rozhovore dodal, že sa objaví vo filme Rollerball, nového remaku klasického rovnomenného sci-fi filmu.

Asterix and Cleopatra

Úspech francúzskej live-komix verzie Asterixových príbehov zrejme priviedlo autorov vytrieskať z Galov ďalšie prachy, pretože ako sa zdá sú prípravy na pokračovanie v plnom prúde. Christian Clavier a Gerard Depardieu sú už „in“ a ďalšie potencionálne mená sú Monica Belluci ako Cleopatra, Alain Chabat ako Caesar a celá záplava európskych hercov ako sú Gerad Darmon, Edouard Baer, Zinedine Soualem, Claude Berri, Claude Rich, Dieudonne, Dominique Farrugia a Chantal Lauby – toľko komerčne známych hereckých mien :) Alain Chabat začne tento film režírovať koncom tohto roka.

Obi-Wan Kenobi

Agentúra Reuters uviedla že sir Alec Guinness, po svojej 60-ročnej hereckej dráhe zomrel 5.augusta vo veku 86 rokov blízko svojho domu v Hampshire v Anglicku. V roku 1957 vyhral Oskara za postavu vo filme Most cez rieku Kwai.

Pre nás je iste najznámejší hlavne svojou postavou Obi-wana v posledných troch dieloch šesťdielnej ságy Hviezdne vojny… Túto postavu „miloval“ nadovšetko: „Ten prekliaty strašný osud. Mám už toho plné zuby. Pri zmienke o Hviezdnych vojnách mi vždy prebehne mráz po chrbte.“

Upír Max

Nicolas Cage, John Malkovich a William Dafoe. Táto producentská trojica ma na svojom konte nový spoločný film. Natočili film Shadow of Vampire o filme natáčaní najslávnejšieho hororu Upír Nosferatu. Nemecký režisér F. W. Murnau (Malkowich) objavil pre svoj film herca Maxa Schrecka (Dafoe), ktorý bol známy tým, že sa aj v súkromnom živote choval ako Nosferatu. Spal v rakve a pil husté červené víno. Lacný reklamný trik? Možno. Ale premiéru mala táto temná komédia o tom ako sa môže natáčanie hororu zmeniť na nočnú moru na tohtoročnom medzinárodnom filmovom festivale v Cannes.

Krvavý projekt?

Joshua Leonard (Projekt Blair Witch) bude hrať vo filme Cubbyhouse, austrálskom nezávislom fantastickom horore, ktorého produkcia by sa mala začať už tento týždeň. Ďalšie filmové hviezdy: Belinda McClory (Matrix), Lauren Hewett, Jerome Ehlers and Craig McLachlan. Režisérom je Murray Fahey, autorom scenára Fahey a Ian Coughlanovci.

Cubbyhouse je príbeh Grahamovcov, čerstvých prisťahovalcov z LA. Ich malé a nevinné dietky pri hre na rozpadnutom detskom ihrisku objavia portál priamo do pekla. Načo sa tí Američania trepali kvôli peklu trepali až do Austrálie…

Možno…

  • možno si Johnny Depp, dlhoročný spolupracovník režiséra Tima Burtona, zahrá opicu v pripravovanom remaku filmu Planéta opíc, s predbežným názvom The Visitor,
  • možno sa Nicolas Cage opäť ukáže na filmovom plátne v hlavnej postave filmu Spiderman, hlavnej odpornej postave (Green Goblin),
  • možno Famke Janssen (Jean Grey v X-Menoch) nahradí vyhodenú rockerku Courtney Love v pripravovanom sci-fi filme John Carpenter's Ghosts of Mars,
  • možno si Michael York svoj Loganov beh z roku 1976 zopakuje opäť,
  • možno tretieho Terminátora bude režírovať Ridley Scott,
  • možno stvárni Christopher Walken (Sleepy Hollow) Lorda Sitha menom Darth Bane v pokračovaní Star Wars: Episode II…

Absolútny koniec = absolútna fikcia = absolútny agent

Co-star filmu „Byl jsem mladistvým intelektuálem“ Vladimír Brabec sa konečne reinkarnuje vo svojej najslávnejšej filmovej postave. Pre všetkých verných fanúšikov legendárneho kriminalistu majora Zemana sa teda blýska na lepšie časy. Ich večný Karel večne živý, kvôli ktorému údajne padlo bývalé vedenie českej televízie a ktorý rozprúdil veľkú diskusiu na tému: „Major Zeman – je to shit alebo nie je?“ sa vracia aby odhalil svoju pravú identitu. V pripravovanom celovečernom crazy-trháku sa predstaví ako pravý a nefalšovaný tajný agent FBI. Otca Brabca si pre istotu zrežíruje sám syn Pavel Brabec.

Absolútna bodka.


18. augusta 2000
Pavel Adamčin